Novemberi esős nap az M7-esen. Csúszós, nyálkás az út.
AZ MKIF Zrt. Facebook oldalán közzé tett videón jól látszik, hogy főszereplőnk sajnos hozta az ilyenkorra jósolható eredményt: megcsúszott a felhajtó végén, aminek következtében megtalálta a szalagkorlátot.
De miért történhetett ez?
Az útburkolatra érkező csapadékvíz bizonyos esetekben csak lassan tud lefolyni a burkolatról és így un. „vízfilm” alakul ki. Ha erre nagy sebességgel érkezel és esetleg már nem megfelelő profilmélységű gumi van az autódon, akkor „felúszol” a vízre.
Ez az aquaplaning jelenség, ami az autódat irányíthatatlanná teszi, kb. mintha jégre mentél volna.
Bár az időjárás látszólag nagyon nem akar őszi-téli módba kapcsolni, ennek ellenére a szakemberek javasolják az autókon a téligumi használatát, hiszen a reggeli órákban a köd, a pára csúszóssá varázsolja az utakat.
Ha például 110 km/h a sebességünk, akkor a fékezés megkezdéséig megtett út, vagyis a reakcióidő alatt megtett távolság nagyjából 46 méter, a fékút vizes burkolaton 97 méter (ami a száraz felülethez képest akár 30 méterrel is több lehet), így a teljes féktávolság elérheti a 113-143 métert is!
Kérünk mindenkit, hogy esős, nyálkás időben, csökkentett sebességgel és fokozott figyelemmel közlekedjen! Friss híreink itt.