Új autó esetében csak Suzukit vásárolhatnak azok a mozgássérültek, akik állami támogatáshoz jutnak, ráadásul egyetlen cégen keresztül és kötelező hitellel. A napokban úgy tűnik visszavonulót fújtak az irányított vásárlások miatt.
A mozgássérültek szármára fontos speciális autók beszerzéséhez állami támogatást kaphatnak a jogosultak, – új autó esetében 1 millió forintot, míg használt esetében 600 ezret – de mindehhez kötelező hitelt is felvenni, még akkor is, ha a vásárló (a támogatással együtt) a teljes vételárat le tudná tenni.
Hitelért csak a Garancsi István érdekeltséghez – a Duna Lízinghez fordulhatnak -, de az itt kínált kölcsön mutatói a jelenlegi piaci helyzetet nézve nem túl barátiak: változó kamatokkal és jelenleg 17,73 százalékos THM-mel dolgoznak – írta az ügy részleteit ismertető cikkében az Magyar Narancs.
Ha például valaki felvesz egy 2,4 millió forintos hitelt a ráerőltetett konstrukcióban, akkor 17 százalékos kamattal közel 800 ezer forinttal fizet vissza többet, mintha egy olyan bankkal szerződhetne, amely az aktuális piaci hitelezési gyakorlatnak megfelelő kondíciókat ajánl.
A furcsa konstrukciót a Magyar Narancs júniusi számában részletesen feltárta, de a napokban ismét előkerült az ügy, miután ez volt az egyik fő téma Hadházy Ákos legutóbbi korrupcióinfóján. Lázár János kancelláriaminiszter végül a heti kormányinfón, a napokban bejelentette: a kormány megszünteti a kötelező kölcsönszerződést, és felülvizsgálják a rendszert.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170923_mozgasserult_auto_tamogatas_allami
MEGOSZTOM: