Kilométereken át kell látszólag indokolatlanul 60-nal haladni, olyan helyeken is, amelyhez csak hónapok múlva kezdenek hozzá.
Baleset-megelőzési szempontok miatt helyeztek ki a 2/A autóúton ott is forgalom lassító táblákat, ahol most még nem végeznek átépítési munkákat – tájékoztatta az InfoRádiót a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.
Budapest és Vác között most 13,4 kilométer hosszan csak kétszer egy sávon lehet közlekedni. A mostani fejlesztés nyomán a teljes szakasz, 19,6 kilométer egy kétszer két sávos, burkolt leállósávokkal kialakított gyorsforgalmi úttá alakul át. Fótnál új fel- és lehajtó ágak épülnek ki – mondta Kiss Boglárka.
„A tapasztalatuk az, hogy az újonnan bevezetett forgalmi rendek első hónapjaiban van a legtöbb baleset”. Ezért alakítottak ki viszonylag hosszú szakaszon forgalomkorlátozást és terelést.
A fentiek miatt viszont gyakori, hogy az autósok egy darabig betartják a korlátozást, majd dühös előzésbe kezdenek – írja a Napi.hu. Az indokolatlan terelés több szempontból is kontraproduktív – magyarázta a Napi.hu-nak Kőrös András, a Groupama Tanpálya vezető instruktora.
Ha egy magyar autós nem érti a sebességkorlátozás indokát, vagy éppen látja, hogy az felesleges akkor első nap még betartja, a másodikon már bosszankodik, a harmadikon pedig már nem tartja be – tette hozzá szakértő.
Ez pedig azért nagy baj, mert egy úton az az egyik legnagyobb veszélyforrás, ha a közlekedők sebessége között nagyok a különbségek. Éppen ezért határoznak meg minimális sebességet az autópályákon is – magyarázta Körösi András.
A kép illusztráció.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170918_sebessegkorlatozas_2A
MEGOSZTOM: