Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol csak az ott lakók hajthatnak át
Áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol csak az ott lakók hajthatnak át
Hirdetés

Jelentősen korlátozzák az átmenő forgalmat Belső-Erzsébetvárosban a nem ott lakóknak, miközben a helyi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz – mondta Niedermüller Péter, a VII. kerület polgármestere. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint inkább a mértéktartás lenne célravezető. – írja az Index

Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere elmondta, január másodikától végérvényesnek tekinthető forgalmi rend lesz érvényben a kerületben, amely miatt a nem ott lakó autósok átmentő forgalma még inkább csökkenni fog. Emellett úgynevezett áthajtási pontokat alakítanak ki, ahol a parkolási engedéllyel rendelkező kerületi lakosok áthajthatnak.

Mindebből az fog következni, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, miközben a kerületi lakosoknak több parkolási lehetőségük lesz

– nyilatkozta az InfoRádiónak.

A forgalomcsillapítás az egész Belső-Erzsébetvárost, tehát a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve a Király utca és a Rákóczi út közötti területet érinti. A polgármester elmondta, elsősorban a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogják korlátozni, ami részben már most is így van.

 „A január másodikától érvényes forgalmi rendelet lehetőséget teremt a lakosoknak arra, hogy rövid utakon is hazataláljanak, nem ugyanaz lesz rájuk érvényes, mint az áthajtókra” – tette hozzá.

Hirdetés

Niedermüller Péter megerősítette, hogy sebességcsökkentésről jelenleg nincs szó, de a főváros napirenden tartja a kérdést, hogy egész Budapesten 30 kilométer per órás zónákat alakítsanak ki. Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke szerint az a gyakorlat, hogy egyes szakaszokat csak jelentős kerülővel lehet megközelíteni, nemcsak súlyosan kifogásolható, hanem kontraproduktív is.

A forgalomcsillapítás mint célkitűzés indokolt lehet, de a mértéktartás szintúgy

– fogalmazott a szakjogász.

A 30 kilométer per órás zónák tervével alapvetően egyetért, de úgy véli, azt nem egységesen minden útvonalra, hanem csak azokra a szakaszokra kell bevezetni, ahol nincs kellő lehetőség a biztonságos haladásra. „Viszont, ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, az mindenképpen rossz” – mondta Kovács Kázmér.

Forrás: index.hu / borítókép: Google Maps – Street view
Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés