A 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának Szeged felőli végcsomópontjában építik a különleges formájú körhidat. A fel- és lehajtókon még javában dolgoznak, van olyan rész, ahol csak a tartóoszlopok állnak, de a kivitelező cég fotóin már kivehető az építmény végleges formája.
A 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakasza 12,7 kilométeres lesz, tavaly novemberben kezdték építeni, és a tervek szerint jövő tavaszra tudják mentesíteni a várost az átmenő forgalom alól. A Szeged felőli végcsomópontban épülő körhíd a legnagyobb ilyen építmény lesz az országban.
A Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. oldalán azt írták korábban, hogy a körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, négy, főút feletti hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ágból. Júliusban emelték be a 47-es főút feletti hídrészekhez az íves acél tartógerendákat, amelyek súlya páronként körülbelül 30 tonna. A gerendákat 40 szakember felügyelete mellett, egy 400 tonnás daru emelte be.
Ha még nem csatlakoztál, katt ide! ÖSSZ CSOPORT TAG + KÖVETŐ SZÁM TÖBB MINT 10.000
A Colas Magyarország Facebook-oldalán hétfőn tette közzé friss fotókat a körhídról.
Az Indóház.hu szerint az épülő műtárgy sokakban ellenérzéseket kelt, illetve volt, aki felvetette, hogy valóban szükség van-e egy ilyen grandiózus hídra, nem lehetett volna takarékosabb megoldást találni-e.
A közlekedési portál úgy tudja: két változat versengett, amikor tervezték az elkerülő utat, egy északi és egy déli, végül az északi mellett döntöttek.
Hódmezővásárhely mellett a forgalomtechnikai kialakítást alapvetően meghatározta az, hogy ott van a 47-es Szeged és Hódmezővásárhely közötti, négysávos szakasza, valamint a Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal.
Bár több szempontból is kedvező lett volna a vasutat mélyvezetésben keresztezni, a talajvíz magasan van a helyszínen, egyebek mellett a fotókon is jól látható tó miatt, maradt ezért az a megoldás, hogy megemelik a csomópontot.