Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Hírek
Formát öltött az ország legnagyobb körhídja, így néz ki felülről – fotók
Formát öltött az ország legnagyobb körhídja, így néz ki felülről – fotók
Hirdetés

A 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának Szeged felőli végcsomópontjában építik a különleges formájú körhidat. A fel- és lehajtókon még javában dolgoznak, van olyan rész, ahol csak a tartóoszlopok állnak, de a kivitelező cég fotóin már kivehető az építmény végleges formája.

A 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakasza 12,7 kilométeres lesz, tavaly novemberben kezdték építeni, és a tervek szerint jövő tavaszra tudják mentesíteni a várost az átmenő forgalom alól. A Szeged felőli végcsomópontban épülő körhíd a legnagyobb ilyen építmény lesz az országban.

A Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. oldalán azt írták korábban, hogy a körhíd összesen 9 szerkezetből áll: a vasútvonal feletti hídból, négy, főút feletti hídszerkezetből, illetve a két-két fel- és lehajtó ágból. Júliusban emelték be a 47-es főút feletti hídrészekhez az íves acél tartógerendákat, amelyek súlya páronként körülbelül 30 tonna. A gerendákat 40 szakember felügyelete mellett, egy 400 tonnás daru emelte be.

Ha még nem csatlakoztál, katt ide!
ÖSSZ CSOPORT TAG + KÖVETŐ SZÁM
TÖBB MINT 10.000

A Colas Magyarország Facebook-oldalán hétfőn tette közzé friss fotókat a körhídról.

© Facebook / Colas Magyarország
© Facebook / Colas Magyarország

Az Indóház.hu szerint az épülő műtárgy sokakban ellenérzéseket kelt, illetve volt, aki felvetette, hogy valóban szükség van-e egy ilyen grandiózus hídra, nem lehetett volna takarékosabb megoldást találni-e.

A közlekedési portál úgy tudja: két változat versengett, amikor tervezték az elkerülő utat, egy északi és egy déli, végül az északi mellett döntöttek.

Hódmezővásárhely mellett a forgalomtechnikai kialakítást alapvetően meghatározta az, hogy ott van a 47-es Szeged és Hódmezővásárhely közötti, négysávos szakasza, valamint a Békéscsaba és Szeged közötti vasútvonal.

Bár több szempontból is kedvező lett volna a vasutat mélyvezetésben keresztezni, a talajvíz magasan van a helyszínen, egyebek mellett a fotókon is jól látható tó miatt, maradt ezért az a megoldás, hogy megemelik a csomópontot.

Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170911_format_oltott_az_orszag_legnagyobb_korhidja_igy_nez_ki_felulrol

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés