A közelmúltban az Egyesült Államok szabadalmi hivatalába a GM (Generali Motors) benyújtott egy olyan autonóm járműrendszer tervet, amelyet a tanulóvezetők teljesítményének mérésére és oktatására terveztek. Az autonóm vezetési technológia ezt az érdekes alkalmazását az új sofőrök felkészítésére fogják használni, így sajátíthatják el a közutakon való vezetés alapjait. Az autonóm vezetési technológia egyedülálló alkalmazása a sofőrök képzésére, nem pedig leváltására szolgálna.
A tanulóvezetők képességeit és teljesítményét különböző érzékelők figyelnék és a teljesítményük alapján engednének a tanulónak egyre nagyobb teret az oktatás során.
Az autógyártó szerint a feltételezett előnyök közé tartozik az oktatói elfogultság megszüntetése és a képzési programok költségeinek csökkentése. Bár a különféle szenzorok széleskörű használatával intelligensebb járműveket hoztak létre, a GM a szabadalmi bejelentésben még azért elismeri, hogy előfordulhatnak olyan pillanatok, amikor egy embernek át kell vennie az irányítást és vezetnie kell.
A bemeneti adatok alapján az autó valós idejű visszajelzést tud adni, mivel arra tanítja a tanulósofőröket, hogy megfelelően használják a fékpedált, a kormányt, a kereket és a gázpedált, hogy csak néhányat említsünk.
A GM úgy véli ez segíthet az olyan problémák kiküszöbölésében, mint például a csökkent oktatói létszám. A rendszer használatával elérhetők lehetnek az alacsonyabb oktatási költségek és a jobb oktatói menetrend is, valamint kizárható, hogy a vizsga eredményét az oktató szemlye befolyásolhassa.