A European Transport Workers’ Federation (Európai Közlekedési Dolgozók Szövetsége ETF) közvéleménykutatásra alapozott tanulmányt készített, hogy felmérje a hivatásos sofőrök leterheltségét. Vizsgálódásaik alapján a hivatásos járművezetők fáradtsága már megszokott jelenség az európai utakon olvasható a kreszvaltozas.hu-n
A mintegy 3000 teherautó-, és buszsofőr bevonásával készült statisztika szerinta teherautó-sofőrök 60 százaléka, az autóbusz-sofőrök 66 százaléka szerint rendszeresen kell fáradtan vezetniük. Közel 800 sofőr vallotta, hogy baleseti helyzetbe keveredtek a fáradtsága miatt.
A teherautó-sofőrök közel egyharmada és az autóbusz-sofőrök egynegyede számolt be arról, hogy előfordult, hogy vezetés közben elaludt a volánnál.
Az autóbusz-sofőrök 57 százaléka és a teherautó-sofőrök 52 százaléka arról számolt be, hogy mikor fáradtnak érzik magukat és kiállnának pihenni erre nincs lehetőségük, vagy a határidők tartása, vagy a közlekedési környezet miatt.
Az ETF ezek alapján felhívja a figyelmét az érintetteknek, hogy a munkáltatók garantálják a tisztességes béreket (így elejét véve a túlmunkának), tegyék rugalmasabbá a vezetési-, és pihenési idők beosztását, az EU szervei pedig a közlekedésbiztonsági stratégiájukban helyezzék előtérbe a sofőrök fáradtságának a kiküszöbölését.
KAPCSOLÓDÓ: (videó)
VIDEÓ: Egy pillanatra ragadtak le az álmos sofőr szemei, komoly baj lett belőle