Hány olyan autót látunk az utakon akik még szürkületben vagy esős időben is csak nappali menetfénnyel vagy, ami még rosszabb teljesen kivilágítatlanul közlekedik, pedig rettentően veszélyes így róni az utakat. Rossz látási viszonyok között fokozottan figyelni kell arra, hogy az utakon közlekedők lássanak és látszódjanak.
A KRESZ előírása szerint a forgalomban résztvevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani. A nappali menetfény nappal, jó látási viszonyok között bárhol használható, automatikusan kapcsolódik be gyújtáskor, és a helyzetjelző vagy tompított fényszóró felkapcsolásakor elalszik.
KAPCSOLÓDÓ:
Nappali menetfény használata – Rossz szokások, tévhitek – Bp-i Autósok Közössége
„A sok új autó tulajdonos vagy nincs tisztában vele, vagy nem érdekli, hogy ún. nappali menetfény esetén a hátsó lámpák nem világítanak, rossz látási körülmények között elég balesetveszélyes, illetve lakott területen kívül nem tudom megfelel-e a KRESZ előírásainak!”
A tompított fényszóró használatát azonban nem helyettesíti a felkapcsolt nappali menetfény, hiszen funkciójukat tekintve nem az a feladatuk, hogy megvilágítsák az utat a járművezető előtt, hanem hogy láthatóvá tegyék a járművet a többi közlekedő számára.
A tompított fényszóró használata korlátozott látási viszonyok között (például szürkület, eső, hó, por, köd…) és éjszaka lakott területen belül és kívül is egyaránt kötelező.
Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják, mint például a jelenlegi erősen ködös, párás időjárás. Ne használják a hátsó ködlámpát nagy forgalomban, lassú haladáskor, különös tekintettel akkor, ha valaki folyamatosan Önök mögött halad!