Az autósok 18 százaléka júliusban sem cserélte még le a téli gumi szettet, és ez már javuló tendenciát mutat tavalyhoz képest, amikor még a magyarok több mint fele megspórolta a nyári szettet – derül ki a Vredestein friss online felméréséből.
A magas hőmérséklet extrém módon roncsolja a speciálisan télre tervezett barázdákat. Leginkább balesetveszélyes fent hagyni a téli gumikat, mert magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága. (110 km/h-s temptót véve kiindulásnak, száraz úton, 75 méteres fékútnál ez 11 méter pluszt jelent – a szerk.)
Ráadásul a pénztárcánkat sem kíméljük vele, hiszen egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másrészt akár 10-15 százalékkal is megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás – mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein szakértője.
Úgy tűnik, hogy az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyeivel a gépjárművezetők is tisztában vannak, hiszen a válaszadóknak valamivel több, mint a fele (53%) szerint nincs különbség aközött, hogy valaki télen autózik nyári gumikkal, vagy fordítva, mivel mindkettőt veszélyesnek tartják. A fennmaradó 47 százaléka szerint viszont télen nyári gumival közlekedni sokkal veszélyesebb.
Tanulságos adat, hogy a kerékcsere szabályos menetére vonatkozó kérdésre megválaszolók 31 százaléka nem adott jó választ, kihagyott vagy felcserélt szakaszokat. A sorrend helyesen: autó rögzítése, elakadás jelzése, kerék lelazítása, pótkerék kivétele, kocsi megemelése, kerék leszerelése, pótkerék felszerelése, kocsi leengedése, kerék meghúzása, elpakolás, 50 km után ellenőrzés elvégzése.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170720_Harom_autonyi_tavot_is_szamithat_nyaron_is_teli_gumival_jarni