„Döbbenet, hát ez így hogy…. Létezik olyan, hogy az ember elfelejt valamit, hiszen ezerfelé vagyunk mindannyian, de ezen az összegen teljesen megdöbbentem” – meséli történetét a Vezessnek Andrea.
Az öregecske Opelje után – állítólagosan elmaradt kgfb-díj miatt – küldött neki zsíros csekket egy behajtó cég, 618 ezer forint fedezetlenségi díj és egyebek befizetését követelve tőle.
Andrea azt mondta a portálnak, hogy mindig fizette autóján a kötelező biztosítást, majd egyszer mégis kapott egy csekket a hatalmas összegről.
„Éppen azért, hogy véletlenül se maradjon el a biztosítási díj kiegyenlítése, minden év elején egy összegben, csekken, előre befizettem a házra, autóra” – mondja tovább az óvónő.
Most év elején azonban kivételesen bement a biztosítója helyi ügyfélszolgálatára, mert a lakásbiztosításukkal kapcsolatban szeretett volna feltenni pár kérdést.
Amikor fizetni akarta szeretett Astrája kgfb-jét, az ügyintéző összehúzott szemöldökkel meredt a monitorra, aztán nagy meglepetésére közölte: nincs semmiféle élő szerződés az autó és közöttük. „Ráadásul azt sem tudta megmondani mikor szűnt meg, és miért.”
Aztán kiderült, hogy még 2017-ben szűnt meg az előző biztosítás az Opeljére, valamint az is, hogy ilyen hosszú ideje húzódó fedezetlenségről az államnak is tudnia kell. Ezt egy másik biztosítóban súgták meg neki, így hát elment a helyi okmányirodába.
Andrea tehát nem tudott róla, hogy három éve nincs élő biztosítása, az okmányiroda sem tudott róla, így egyre kíváncsibb lett.
Ezután a biztosító bemutatott, egy még 2017-ben írt e-mailt, amelyet a Andreának küldtek. Az állt benne, hogy a felmondják a szerződést az Astrájára, mert egy részletet már bizonyos ideje nem fizetett be.
Viszont ezt az emailt egy „Andrea által nem használt” e-mail-címre küldték
„Már 2017-ben, és korábban is egy egészen másik e-mail-címen kommunikáltam a biztosítóval, jó pár levél jött tőlük arra a címre, ezt bizonyítani tudom. Nem értem, miért nem arra küldték a felmondó levelet is, amit használtam, amin mi egymással kommunikáltunk.”
Itt talán véget is érhetett volna az ügy, hiszen új biztosítást kötött, azonban ezt követően csöngetett a postás egy olyan csekkel, ami alig fért el a táskájában. A biztosítója megbízásából egy követeléskezelő cég küldte, ezen az szerepelt, hogy fizessen be 618 109 forintot.
Andrea a portál cikke szerint jogászhoz fordult, ahol a következőket mondták neki:
Mivel mindig befizette a biztosítási díjat, valamint életszerűtlen, hogy a biztosító évekig nem észleli, ha nincs rendben valami a szerződéssel, sőt nonszensz, hogy évekig nem küldtek bizonyítottan értesítést az autó tulajdonosának – erre magyarázatot is kért a D.A.S. jogásza, mert egy nem létező e-mail-címre 2017-ben küldött levél ugyanis szerintük nem bizonyíték – ezért a jogász szerint nem volt kérdés, hogy itt Andreának van igaza.
Azt is tényként közölte a jogtanácsos a követeléskezelővel, hogy a biztosító „nem tájékoztatta a gépjármű-nyilvántartási hatóságot a díjelmaradásról, a szerződő lakóhelye szerinti önkormányzat soha nem kereste meg a szerződőt a gépjármű forgalomból való kivonása érdekében.”
„Álláspontunk szerint azért, mert a szerződés díjrendezett volt. Kérjük szíves magyarázatukat, hogy díjrendezetlenség esetén vajon miért nem került sor a gépjármű forgalomból való kivonásának kezdeményezésére?” – írta meg a jogász.
Andreának végül nem kellett kifizetnie a 618 ezret, sőt 200 ezerért közben el is adta az autót.
Happy End 🙂