Néhány hónap alatt Budapest második legforgalmasabb biciklis útszakasza lett a nagykörúti ideiglenes kerékpársáv a Kerékpárosklub mérései szerint.
A szervezet azért lobbizik, hogy a felfestések ősztől is megmaradjanak.
A szeptemberi, iskolakezdési időszaktól mi a nagykörutat nem tudjuk egy sávon elképzelni egyelőre, mivel a nyári időszak tesztidőszaka nem adott valós képet az ősszel meginduló forgalomról.
Egy biztos, hogy óriási erővel propagálja a főváros és a városi kerékpározást ösztönző civil szervezetek azt, hogy a városi közlekedés megoldása a kerékpározás. Szerintünk ez csak egy szűkebb, a belső kerületek lakói számára jelent alternatívát, a peremkerületek lakóinak semmiképpen sem.
Az, aki egyéb forgalomszervezési alternatív megoldásokat felvet és nem ért egyet ezen szervezetek agresszív törekvéseivel ki van kiáltva a kerékpározás / kerékpárosok ellen uszító szervezetnek. Legalábbis a komment szekciókban ezt tapasztaljuk…
Szóval bármit is várnak/vártok akár tőlünk, akár más civil autós szervezettől, ne lepődjetek meg, ne legyenek illúzióitok:
A fővárosból az autók folyamatos kiszorítása, az intézkedéseket látva eldöntött kérdés.
Az autós érdekvédelem ezzel szemben egy olyan hálátlan feladat, ahol nem lehet ringbe szállni.
Amit tehetünk, hogy a saját médiumunkban és egyéb országos médiákban is heti szinten elmondjuk a véleményünket, de ennél többre a jelenlegi helyzetben nem futja, mert esélytelen megállítani azt, ami eldöntött és zajlik.
Ami azt illeti, a hirado.hu kérdésére megválaszoltuk, hogy a fővárossal eddig milyen kommunikációs lehetőségeink voltak. Az erről írt cikket ITT olvashatod el.
Kitartást kívánunk azoknak, akiket a munkájuk miatt hétről-hétre szívatnak meg a döntéshozók és lehetetlenítik el vállalkozásaikat.
Kitartást kívánunk azoknak a belső kerületi lakóknak, akikhez már nem, vagy csak aranyáron jár ki szolgálató cég, hiszen lehetetlen autóval megközelíteni az ingatlanjukat.
És kitartást kívánunk azoknak a napi szinten, most már majd még nagyobb dugóban álló autósoknak, akik ennek az egésznek a levét isszák. Sok-sok türelmet…
A cél nyilván az, hogy egy tárgyalásra majd izzadtan, kerékpárral juss el, hiszen ezt várja el a munkáltató is ugye és ezért támogat titeket a legfőbb juttatásként állandó használatú cégautóval, amit lassan mindenre tudsz használni, kivéve a városi munkád elvégzésére nem.