Hirdetés

Dashcam
VIDEÓ: Igen, ez tényleg bevett előzés lehet a gyorsasági motorosoknál. Újabb videó!
VIDEÓ: Igen, ez tényleg bevett előzés lehet a gyorsasági motorosoknál. Újabb videó!
Hirdetés

Még május végén posztoltunk egy olvasói videót, ami az M7-esen történt.

Akkor kaptunk bőven hideget-meleget. Volt olyan motoros, aki belátta, hogy egy ilyen előzés veszélyes, de sokan azt írták kommentben, hogy ez márpedig bevett előzési szokás a motorosok körében.

SŐT!

Megjelent akkor kommentben az autót így előző motoros is, aki azt állította, hogy olvasónk felfújja az esetet és különben is nem úgy történt, ahogy ő leírta, még félre is húzódott, hogy elengedje őt és egyébként is ez természetes, hiszen „Ennek ilyen a dinamikája, azaz semmi extra dolog nem történt”.

Konkrétan ezt írta akkor:

„Igen, én vagyok a motoros. Tegyük egy kicsit tisztába a dolgokat, mert annyira tudnak egyesek fröcsögni, olyan jól látnak mindent egy kamera szemszögéből…). Nem 135 volt az: 90-100-zal jött ki elém, és ugye a visszapillantó… Az autós tükörbe nézés nélkül, szerintem kb. 90-100-zal jött ki elém. Mögé értem, és ott haladtam pár másodpercig, de ekkora már észlelte ő is a hibáját. Kihúzódott jobbra (ez is tisztán látszik), én pedig azon a kb. egy méteren simán elmentem mellette. Ez a szerencsétlen a semmiből kovácsolt magának és nektek egy sztorit. Itt nagyon sokan azt hiszik, hogy én lendületből jöttem mögötte, és ezt a látszatot is kelti az ember. Pedig nem így volt. Az ő sebességével mentem szépen mögötte, aztán mikor elengedett, akkor rágyorsítottam. Valószínűleg ezért vágta be alá zenét, hogy ne lehessen hallani: mögötte haladok. Elhiszem, hogy a legtöbb embernek ez szinte lehetetlen, de meg kéne érteni, hogy ez egy több mint 200 LE-s motor, ami 180 kiló. Ennek ilyen a dinamikája, azaz semmi extra dolog nem történt, csupán egy frusztrált ember lelkének jólesik, ha valakiből megpróbálhat hülyét csinálni, mert megalázva érzi magát, miután hibázott…”

Akkor nem reagáltunk a történetre, hiszen természetes, hogy mindig van más nézőpont is, de most itt az alkalom:

A zenét nem olvasónk vágta a videó alá. Nem volt a videó alatt hang. Mi tettük alá a zenét. Több olvasónk is jelzte kommentben egyébként, hogy nem stimmel a matek annak kapcsán, amit a motoros írt a kommentjében, tehát nem mehetett 90-100-zal az autó. De ez már mindegy is…


EZ VOLT AZ AZ ANYAGUNK, HA NEM LÁTTAD:

VIDEÓ: Ez a motoros sem érzett túl sok felelősséget magáért és a hozzátartozóiért az M7-esen


A lényeg, hogy a reagálás alapján a motoros nem lendületből előzött, hanem kigyorsítva.

Kérdezzük: Miért?

Miért nem bírta kivárni azt, amíg szabad lesz az út és biztonságosan, saját sávval „rendelkezve” hajtotta végre az előzést? Ez nyilván egy nyitott és egyben költői kérdés. Gyanítjuk, hogy köze van az adrenalinhoz és az ezzel kapcsolatos vágy igényéhez.


Most viszont kaptunk egy ehhez kísértetiesen hasonlító videót, ami ezúttal az M0-on történt.

„Előzménye nincs, amíg a sofőr meg nem szólalt, nem is tudtuk, hogy jön. A mögöttünk jövőnek reagálni se volt ideje, a sofőr próbált helyet hagyni az értelmiségi kollégának, majd tovább repült. A felvételen nem látszik már, de én még végignéztem, ahogy ugyan így előz még kettőt, majd kiment a látóterünkből.” – írja olvasónk, a mostani eset kapcsán.

Itt is ugyanezt a kérdéskört feszegetnénk…

Ugyanis, ha a véletlen nem elég rutinos, (vagy magát profinak képzelő) motoros elvágódik a belső sávban lévő autó előtt, mert 5 centivel bentebb sodródik bármi miatt és letér az aszfaltról, akkor az már nem kizárólag a motorosra tartozik. Ezért kérjük azt, hogy lehetőség szerint arra a 3-5 másodpercre vegyetek vissza a gyorsasági vassal, aztán ha szabad a sáv, lehet húzni neki, ha már ez a fajta „sport” megszokott a közutakon. 🙁

Mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánunk, közlekedjen bármivel is…

Hirdetés


MEGOSZTOM:

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés