2017 első hónapjaiban száz eladott hazai használt autóból 14 Opel, további 10-10 pedig a Suzuki és a Volkswagen volt. Ezt a három márkát a Ford (8%) és a Renault (6%) követi. Összességében ez az öt márka biztosítja a teljes hazai használtautó-forgalom közel felét. (forrás: Hasznaltauto.hu).
A használtak
A biztosító azt vizsgálta első körben, hogy ezen legnépszerűbb modellek casco díja miként változik a leggyakoribb életkorukban, vagyis 2,5 és 12 évesen?
Kétéves járművek közül egyértelműen a Suzuki Swift 1,2 benzines kerül a legkevesebbe – évente már 58 573 forintért elérhető – a casco biztosítása. Idősebb autóknál teljes körű casco esetében jelentős változás figyelhető meg az árban; 5 vagy 10 éven felüli gépkocsinál akár több tízezer forinttal is kevesebbet fizetünk évente, mint egy alig néhány éves autónál.
Az idősebb autóknál jelentős hozzáadott értékkel bírnak a csupán kis éves díjjal rendelkező kiegészítő biztosítások. Ilyen lehet a mobilitást garantáló assistance szolgáltatás, mely átvállalja az ügyféltől a helyi javíttatást vagy elszállítást, a letárolás gondját és költségét.
Az újak
Az új autók piacának márkasorrendje a következő volt ugyanebben az időszakban a Datahouse adatai alapján: Suzuki (11,65%), Ford (10,7%), Skoda (9,39%), Opel (9%) és Toyota (7,93 %). A koncentráció mértéke ezen a piacon is hasonló: öt márka adja a piac forgalmának majdnem felét.
A legnépszerűbb új autó típusok esetén a példaként vett ügyfél esetében az elérhető éves casco biztosítások nagyjából 58 ezer–103 ezer forint között vannak, ezek közül a legmagasabb díjjal a Skoda Octavia típus rendelkezik, a legalacsonyabbal pedig a Suzuki Swift.
Alig számít a „brandérték”
Természetesen a cascósok közel 90 százalékánál is fontos szerepet játszik az ár a döntés meghozatalnál. Közülük 30% mondta azt, hogy kizárólag ár alapján dönt egy-egy casco biztosítás mellett, azaz a legolcsóbbat választja. 59% ott köti meg biztosítását, ahol már meglévő egyéb biztosításai révén kedvezményt kap az árból. Csupán 12 százalékuk vesz figyelembe egyéb szempontot, mint például a biztosító ismertségét, a „brandet”, amikor döntést hoz.
Arra a kérdésre, hogy milyen típusú casco biztosítást érdemes megkötni, a válaszadók 78%-a válaszolta azt, hogy kizárólag teljes körű biztonságot nyújtó cascót, csupán 12% szerint lenne elégséges csak töréskárra, míg 10% szerint csupán lopáskárra biztosítást kötni.
A felmérésben megkérdezettek közül a válaszadók 40%-a bármilyen korú, 33% pedig 5-8 éves autóra is kötne casco biztosítást és csak 19% szerint lenne bőven elég új autók esetében erre pénzt szánni.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170601_Hogyan_cascozik_a_magyar