Bardóczi Sándor, a főváros új főkertésze beszélt a terveiről az Indexnek. Számos új információt olvashatunk a cikkben Budapest jövőjéről,.
Az egyik legérdekesebb talán az, hogy a főkertész szerint szép lassan ki lehetne szorítani az autókat a belvárosból és a rakpartot is teljesen autómentessé kell tenni.
Mint mondta:
Ha a párizsi vagy lyoni példát nézzük, ott tizenöt év alatt sikerült az alsó rakpartokból parkoló- és autópályamentes városi köztereket, parkokat csinálni. Ennek az első fázisa az volt, hogy hétvégenként lezárták a rakpartot. Tehát nem fizikai átalakítással kell kezdeni, hanem az emberek mentális térképének átállításával.
Az autósok nyáron nem fogják a gyerekeket iskolába vinni. Sokkal kisebb forgalom lesz, ráadásul nyárra van időzítve egy csomó belvárosi felújítás.
Amikor a budai alsó rakparton csinálták a szennyvíz-fővezetéket, meg le volt zárva két híd is. Az első hónapban még gyakorlatilag armageddon volt a közlekedésben, de a következő öt hónapban megszokták az autósok, és csak annyi dugó volt, amennyi korábban. Az emberek nem vízcseppek, amelyek arra folynak, amerre lehet, hanem gondolkoznak.
A tervek között szerepel még az alábbi pár pontban összeszedett autósokat leginkább érintő változtatás is:
- a Blaha Lujza tér felújítási tervein változtatna, például a Rákóczi út közepére hozná a két buszsávot, a szélére a biciklisávot, és áttervezné a megállók helyét is
- a 3. kerületben épülő nagy P+R parkolót is áttervezné, nem vágná ki a fákat, mert a fák alatt is lehet parkolni
- a pesti alsó rakpartot, a Szent István parktól a Bálnáig szerinte vissza kell adni a városnak: parkoló- és autómentesítené a rakpartot, szakaszosan lezárná az autók elől, eleinte hétvégente, majd idővel teljesen
- változtatna azon is, hogy 2000 forintért kisajátíthatják a lakók parkolónak a közterületet és zavarja az is, hogy sok kerületben a második és harmadik autóra is adnak ingyenes várakozási engedélyt
- a kerékpáros fejlesztéseket támogatná.