Egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság az autógyártók körében is, ami nem csak az elektromos és hibrid modellek piacra dobásában nyilvánul meg. Van ugyanis annál jóval hatékonyabb módszer is: a hulladék felhasználása a gyártási folyamatokban.
A Ford és a McDonald’s Amerikában pontosan ezért fogott össze. Az egyezség lényege, hogy a pörkölés során keletkező kávéhéjat a gyorsétterem munkatársai elszállítják a Ford gyáregységeibe, akik pedig műanyagba keverik és pellet formában hasznosítják újra azt.
Az így keletkező hibrid anyag a próbák szerint nem csak könnyebben megmunkálható, mint a sima műanyag, hanem jóval könnyebb is annál, a súlycsökkentés pedig továbbra is a fejlesztés egyik legfontosabb része az új modellek előállításánál.
A kávéhéj-kompozit jellemzői megfelelnek az olyan alkatrészekre érvények specifikációknak, mint a fényszóróház és más, a belső térben vagy a motortérben használt komponensek. A Ford szerint a héj felhasználásával gyártott alkatrészek hőtani jellemzői lényegesen jobbak, mint a jelenleg alkalmazott anyagoké.