2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat.
De komolyan! Amikor egy nap két ilyen hírbe botlik az ember, akkor tényleg hajlamos elhinni azt, hogy szinte csak és kizárólag ezek a brümmögő bádogdobozok tehetnek mindarról, hogy elpusztul a Föld.
A legújabb két sztori, amit az origo.hu-ról szemléztünk arról szól, hogy
Hollandiában 100 km/h-ra korlátoznák a nappali maximális sebességet az autópályákon, a kiszivárgott tervezet szerint a nitrogén-oxid-kibocsátás csökkentését célzó korlátozás 2020-tól léphet hatályba. Az autóvezetők este kilenc és reggel hat óra között továbbra is a jelenleg érvényes limittel haladhatnak majd – írta a Portfolio.hu.
A károsanyag-kibocsátás csökkentése annyira súlyos problémává vált, hogy a BBC beszámolója szerint Hollandiában több infrastrukturális beruházást is felfüggesztettek. A holland legfelsőbb bíróság korábbi döntése alapján a nitrogén-oxid-kibocsátás az utakra, az ingatlanépítésekre vonatkozó tervek ezreit érinti, a holland építési engedélyek kiadására vonatkozó szabályok megsértik az EU környezetvédelmi jogszabályait.
a lehetőségek között felmerült a vasárnapi autózási tilalom is.
A másik, napjainkban divatos GIGANTIKUS probléma a SUV, azaz crossover láz.
Évek óta a létező összes marketingfogással meg lettünk győzve arról, hogy miért vegyünk új autót és ha már veszünk, akkor legyen magas, tank szerű, mert az a menő. Meg biztonságos. Meg kényelmes.
Ezt persze a mindenkori hatalmak a világ országaiban engedték, pedig ők ugye okosak… már akkor tudhatták, hogy azok a (pl. egy Suzuki Vitara esetében is!) szélesebb, nagyobb átmérőjű gumik és az a fránya légellenállási együttható, ami kedvezőtlenül hat a káros anyag kibocsátásra bizony majd pusztító hatású lesz ekkora darabszámban a Föld bolygóra.
Ugyanis:
A Nemzetközi Energiaügynökség szerint napjaink legdivatosabb karosszériatípusa rendkívül komoly ökológiai kockázati tényezővé vált, és a helyzet a közeljövőben csak súlyosbodni fog. – írja az origo.hu
A motortechnológia fejlődése ugyanis nem tud lépést tartani a crossoverekből adódó összesített emissziónövekedéssel.
Ha a crossoverek térnyerése ugyanebben az ütemben folytatódik a következő évtizedben is, 2040-re további kétmillió hordóval nőhet a globális autóállomány napi kőolaj-felhasználása –ennek ellensúlyozásához csaknem 150 millió tisztán elektromos autóra volna szükség.
Érted… A Crossoverek miatt. Mondjuk ha egy ponyvás utánfutót vontató crossovert vezetsz, akkor egy igazi rohadék vagy. Mondjuk holnaptól…
Szóval: Dolgozz, keress…, legyen vágyad, mert addig toljuk az arcodba a vágy tárgyát, amíg úgyis az álmoddá válik.
Vedd meg! Használd, mert azon is keresni kell.
Aztán érezd magadat elképesztően sz@rul, ami miatt megölöd a Földet, valamint mégse használd… legalábbis itt ne, meg ott ne… meg később akár meg is adóztatjuk, hogy jobb legyen a lelkednek és vezekelhess.
Ez nyilván csak fikció. El sem tudjuk ezt képzelni… :-()
Ki van ez találva semmi kétség, de nem vagyunk róla meggyőződve, hogy elsősorban a „fogyasztó” a hibás és felelős a büdös ökológiai lábnyomért, ha egyáltalán ezek a cikkek a büdös ökológiai lábnyomot valóban nagymértékben kiváltó eszközöknek a valóban káros hatásairól szólnak és nem a világgazdasági cirkuszról, ami ugye kell a népnek és főként a gazdaságnak.