A Suzukinak is csökkentenie kell az autói szén-dioxid-kibocsátását.
2020-ban a Suzuki is áttér a hibrid rendszerek gyártására a Magyarországon készülő modelljeinél, az SX4 S-Crossnál és a Vitaránál – írja a Világgazdaság.
Bár a Suzuki a maga 109 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagával még mindig a tisztább gyártók közé tartozik (Európában a piaci átlag 120 g/km), 2020-tól már 95 g/km lesz az előírás az EU-ban, és aki ezt meghaladja, annak súlyos bírságokat kell fizetni, autónként és grammonként 95 eurót a 95 grammon felüli részre. – írja az origo.hu. Írják továbbá:
Érthető módon a kedvező áraival sikeres japán autómárka ezt minden erejével igyekszik elkerülni, amire a legjobb mód a kibocsátás csökkentése hibrid technológiával. Várhatóan az olcsó Suzuki szabadidő-autók árába csak az ún. lágy hibrid technológia fér bele, amelyben egy megerősített indítómotor-generátor besegít a benzinmotornak a hajtásba, és fékezéskor áramot termel vissza az akkumulátorba. Az SX4 S-Cross és a Vitara jelenleg 1,0 és 1,4 literes benzines turbómotorokkal kapható, az új fogyasztáscsökkentő technológia vélhetően ezekhez kapcsolódik majd.
„A Magyar Suzuki nemrégen készült hazai felmérése rávilágított arra, hogy sok vásárlónak fogalma sincs arról, mit takar pontosan a hibrid meghajtás kifejezés” – hívta fel a figyelmet Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. marketingvezetője. A kutatásból kiderült, hogy vannak, akik azt gondolják, hogy a hibridek egyet jelentenek az elektromos autókkal, és számos negatív hiedelmet is társítanak hozzájuk. A megkérdezetteknek ugyanakkor szinte egyáltalán nem volt tapasztalatuk az ilyen motorokkal kapcsolatban, ennek ellenére a kétharmaduk hajlandó lenne többet fizetni érte.
Borítókép Forrás: Suzuki Vitara Facelift Facebook csoport
Fotó: Lacházi István / Suzuki Szeleczky
MEGOSZTOM: