A rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem a 112-es segélyhívóra beérkező, intézkedést nem igénylő hívások számát akarja csökkenteni a kisfilmmel, amely megtörtént esetek alapján készült.
A központi segélyhívó rendszer 2014. március 13-i működésétől kezdve – amelyhez a katasztrófavédelem 2016. januárjában, a mentőszolgálat 2017. augusztusában csatlakozott – az operátorok 21 086 745 hívást kezeltek. Azok több mint 75 százaléka nem igényelt tényleges beavatkozást a készenléti szervek részéről.
Arra kérik az embereket, csak tényleges veszély esetén hívják a 112-es segélykérő vonalat.
Te milyen esetekben hívnád a 112-t?
Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés, és köztük egészen megdöbbentő bejelentések is vannak…
A 112-es számra évente érkező mintegy ötmillió hívás közül négymillió nem igényel beavatkozást. Az arány öt éve változatlan. -, A fals hívások a valóban beavatkozást igénylő helyzetek kezelésétől vonják el a kapacitást.
Hogy a kisfilmben megelevenített élethelyzetek valóban megtörténtek, íme a bizonyíték.
Fals hívások a való világból
Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés, és köztük egészen megdöbbentő bejelentések is vannak… A 112-re érkező hívásokból válogattunk.