Kimentünk a 17. kerületi helyszínre megnézni, hogy mi az oka a felüljáró lezárásának.
Sajnos nem néz ki jól a helyzet.
Az előzményekről:
Olvasónk javasolta, hogy egy ideiglenes jelzőlámpa telepítésével biztonságosabbá lehetne tenni a lezárt szakaszon a közlekedést, mivel az útszakasz beláthatatlansága miatt rettentően veszélyes a jelenlegi megoldás.
Jelzőlámpa telepítését egyelőre nem tervezik, mivel elmondásuk szerint “…az útlezárás megfelelően ki van táblázva (bár sokan rutinból közlekednek arra), valamint a lámpa nem tudja érzékelni melyik oldalról érkezik nagyobb forgalom, így félő, hogy hamar torlódás alakulna ki…”
Szerintünk az autósok többsége hajlandó lenne várni egy keveset, míg a jelzőlámpa szabad jelzést ad, ha ezzel biztonságossá tehető az említett útszakaszon a közlekedés.
UPDATE
2018.09.06 20:00
Kb. a TV2 Tények esti adásával egy időben, ahol cikkünk kapcsán foglalkoztak az üggyel, valamint telefonon is adtunk interjút a csatornának a Keresztúri úti helyzetről,
választ kaptunk a 17. kerület polgármesterétől Riz Leventétől, aki ezt írta üzenetében:“Kedves Krisztián! Megkerestem a Budapest Közút Zrt igazgatóját, kértem a lámpa mielőbbi kihelyezését. Megígérték, rövid időn belül intézkednek.
Üdvözlettel, Riz Levente“
Előre is köszönjük a Budapest Közút Zrt-nek, a mielőbbi lámpával való biztosítását a felüljáró lezárt részének.
UPDATE
2018.09.07.
Lett lámpa végre:
UPDATE
2018.09.12.
A videónkra hatással kaptunk egy független hídstatikai szakértőtől egy véleményt, aki a felvétel alapján a következőt írta:
„Ez a típusú híd úgy épül fel, ahogy az alábbi képen látható, a jobb oldali, annyi különbséggel, hogy a képen egy georáccsal erősített földtámfal támasztja meg a háttöltést, a videóban meg rézsűfelület. Ez a kimosódás magának a hídnak a szerkezetét nem veszélyezteti, mivel az le van alapozva a sínek szintje alá, kb úgy, mint a közbenső pillérei.Viszont ez a kimosódás veszélyezteti a híd előtti, még a földművön található útpályát, mivel ez alól mosódott ki a föld. Az a fekete azt úgy hívják, hogy kiegyenlítő lemez, ez hivatott csökkenteni a földmű és hídszerkezet egyenlőtlen süllyedéséből adódó huppanót. Ez alól mosódott ki a föld, de ez a lemez nincs arra méretezve, hogy a levegőben megálljon.A javítás történhet a pálya és kiegyenlítő lemez elbontásával, rézsű javításával, utána visszaépítésével vagy talán ha a pálya nem károsodott, akkor a kimosódott üreg injektálásos tömedékelésével.Remélem tudtam segíteni.”
Ettől még persze megoldás nincs továbbra sem.
Nem tudni, hogy ki, mikor, hogyan fogja a hidat megjavítani. Szívből reméljük, hogy a rézsű (amit kimosott az eső) feletti lemez, a hídra való felhajtónál nem fog beszakadni, főleg, hogy sok kamion is behajt oda, pedig tudomásunk szerint tiltva van.
NAGYON VÁRUNK EGY HIVATALOS ÁLLÁSFOGLALÁST VAGY A KÖZÚT, VAGY A KERÜLET RÉSZÉRŐL.
MEGOSZTOM: