Becsapva érzi magát Zsiga Péter, akinek alig kétéves luxuskategóriás Ford Mustangja már hónapok óta szervizben áll. A pénzügyi területen dolgozó fiatalember lapunknak elmondta: élete azóta vált pokollá, amióta fény derült az itthon vásárolt járgány sötét múltjára.
Péter állítja, autója nem éppen olyan állapotban van, mint ahogy egy ennyi idős kocsitól várható lenne, mi több, szerinte egy tévéműsorban hajtották szét azt. Mint kiderült, a hófehér Mustang az egyik csatorna Flúgos Futam című műsorában tűnt fel, több országon keresztül hajtották. Erre egy barátja hívta fel a sportkocsi tulajának figyelmét -olvasható a Blikk.hu-n
– Rengeteg ledolgozott vasárnap volt mögöttem azért, hogy megvehessem. Olyan voltam tőle, mint egy gyermek, ám arról, hogy hol használták az autót, semmit nem tudtam – idézte fel Péter, miközben kezében két lapot lobogtat.
– Itt áll rajta – mutat az egyikre –, hogy sérülésmentes állapotban vettem át. A másikban pedig egy szakvélemény, miszerint a bal ajtó biztosan sérült volt. Eltérnek a festékrétegek vastagságai – magyarázza Péter, aki 11 millió forintért vásárolta a luxusautót, amiben akkor 13 ezer kilométer volt.
A problémák már az első út során is jelentkeztek: dadogva indult az autó, de nem volt stabil az úttartása sem. Előbbire a mai napig nincs magyarázat, míg utóbbit a kopott gumik okozták.
– Mivel nagyszerviz után vettem át, nem vizsgáltam meg az autót. Egyik ismerősöm hívta fel a kopott gumikra a figyelmem – folytatta az autótulajdonos. Hamarosan a kettős tömegű lendkerék adta meg magát, és kuplungot is kell cserélni. Több hete, hogy autója javításra vár, mert az alkatrész külföldről érkezik.
– Ez számomra teljesen érthetetlen és nagyon kellemetlen, mivel a nyári programjaim nagy részét, ami autóhoz kötött, át kellett szerveznem. Ráadásul minden egyes javítással jelentősen veszít az értékéből az autóm. Ha a szervizkönyvbe bekerül, hogy ilyen kevés kilométernél kuplungcsere volt, azt fogják hinni, őrült módjára vezettem, biztosan nem egy megkímélt darab. Éppen ezért nem örülök annak sem, hogy nem tájékoztattak arról, hogy „híres” autóról van szó. Ha tudom, biztosan nem ezt veszem meg – tette hozzá panaszos hangon Péter.
A Blikk megkereste a kereskedést, ahol Péter az autót vette, ám kérdéseikre lapzártánkig nem válaszoltak. A tulajdonos szerint mindössze egy 50 százalékos kedvezményt ajánlottak neki a javításból, valamint egy másik autó bérléséből.
– Ott tartunk, hogy nem tudunk leülni tárgyalni sem, minden fórumról kitiltottak, miután a megválaszolatlan kérdéseimet oda is feltettem – mondta Péter, aki reméli, számára kedvezően érhet véget a feltűnő luxuskocsi kínos kálváriája.
Ha kiderül a rejtett hiba
Jogszabály szerint a kereskedő egy év szavatossággal, jótállással tartozik abban az esetben, ha ezt a szerződő felek nem rögzítették másképpen. Ilyenkor a vevő kérhet javítást vagy kedvezményt. Ha a szavatosság kizárásra került a szerződésben, akkor nincs esély semmilyen igény érvényesítésére.
Forrás: http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/csunyan-atvertek-petert-a-keteves-mustanggal/1gn7bsg?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=blikk_post_engagement&utm_content=atvertek-petert
MEGOSZTOM: