Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Meglepő mentősofőri vélemény az autóba rongyoló mentősről
Meglepő mentősofőri vélemény az autóba rongyoló mentősről
Hirdetés

Nagy sikerű mentősofőri vélemény cikksorozatunk újabb részeként elemzi ki inkognitóban lévő mentősofőrünk a napokban, média által is felkapott esetet, amikor a rutintalannak ítélt autóba rongyol bele hátulról a mentős!

Ami történt:

Jó példa a rossz pédára! | IME EGY JÓ PÉLDA A ROSSZ PÉLDÁRA Egy balesethez igyekvő mentő fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy egy rutintalan autós a mentő elött hirtelen,… | By Országos MentőszolgálatFacebook

IME EGY JÓ PÉLDA A ROSSZ PÉLDÁRA Egy balesethez igyekvő mentő fedélzeti kamerája rögzítette, ahogy egy rutintalan autós a mentő elött hirtelen,…

 

ÍME INKOGNITÓS MENTŐSOFŐRÜNK  VÉLEMÉNYE A TÖRTÉNTEKRŐL:

„A civil autós biztos nem olvasta azt a cikkünket, amiben leírtuk,

hogy soha ne fékezzünk hirtelen a mentő vagy tűzoltó előtt. Ezzel balesetveszélyes helyzetet teremtünk, mert megnő a sebességkülönbség a két autó között, a fékút pedig lecsökken.

A videón látottak alapján azonban véleményem szerint a mentős a hibás!!!

Túl későn fékezett, lassan reagált. Ennek sok oka lehet és emiatt már nem lehet így kijelenteni, hogy csak ő a hibás. Nem tudom, hogy ki vezette a mentőt, de kezdő hibát vétett sajnos.

Egy átlagos sofőr 90-95 százalékban az előtte levő sávot nézi sőt, valaki arra is képes, hogy végig megy Budapesttől Debrecenig az M3-on úgy, hogy bele sem néz a tükrökbe, míg annak, aki egy mentőt vezet, sokkal több dologra kell figyelnie.

Ha agyban nem tudja a környezetet érezni, akkor sajnos nem alkalmas erre a munkára.

Én nagy nehézségek árán tudtam rászoktatni magam arra, hogy bal lábbal is tudjak fékezni.
Ki lehet próbálni ezt kísérletképpen, de először csak egyenes, üres útszakaszon, semmiképp olyan helyzetben, amikor mások vannak előttünk, mellettünk és legfőképpen mögöttünk. Egy hirtelen fékezés lesz az eredménye, a kuplung pedál használatához szokott mozdulat miatt.

A videón egyértelműen látszik, hogy sokkal hamarabb kellett volna reagálni és fékezni a mentő sofőrjének.

Személy szerint ilyen helyzetben inkább a leállósávot szeretem használni, a magyar emberek még nincsenek arra felkészülve, hogy ne teremtsenek nagyobb bajt a kelleténél.

Németországban, Ausztriában teljesen természetes, hogy ha 30 km/h alá csökken a sebesség az autópályán, akkor a belső sávban haladók a sáv bal szélére, a középső és jobb szélső sávban haladók a sáv jobb széléhez húzódnak. Senki nem kezd el sávot váltani csak azért, hogy 2-3 autóval előrébb legyen. Türelmesen haladnak és így a baleset helyszínére igyekvő mentők vagy tűzoltók is jól, biztonságban tudnak elmenni mellettük.

Nekik ezt oktatják, nálunk az autósiskolák oktatása nagyon le van maradva.

Nem tisztem eldönteni miért, de személyes véleményem az, hogy nem érdekük a felelős oktatás. Amíg az oktató és a vizsgáztató felelőssége addig terjed, míg rá nem írják a vizsgalapra, hogy „megfelelt”, addig senkinek nem lesz érdeke jó vezetői tudást átadni.

Szerintem három felé lehet osztani a felelősséget.

Amennyire hibás a balesetben a mentős, ugyan annyira a civil sofőr is és az őt oktató és vizsgáztató személyek. „

-Inkognitóban lévő mentősofőrünk véleményét olvashattátok az esetről-

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés