Önvezető módban hajtott a sávelválasztónak a Tesla – írja a totalcar.hu
Másodpercekkel a baleset előtt aktiválták az önvezető módot abban a Tesla Model X-ben, ami múlt szombaton rohant egy sávelválasztó betonfalnak Kaliforniában. Egy héttel a halálos baleset után fontos információkat adott ki a Tesla a halálos balesetről.
A Tesla közleménye egyértelművé tette, hogy a baleset bekapcsolt Autopilot mellett történt. A kinyert adatok szerint a Model X sofőrje másodpercekkel azelőtt váltott önvezető módra, hogy az autó nekicsapódott a Mountain View 101-es autópályája sávelválasztó betonfalának.
A becsapódást megelőző hat másodpercben a sofőr keze nem volt a kormányon, pedig a rendszer többször is figyelmeztette a férfit, akinek így legkevesebb öt másodperce és 150 métere volt, hogy észlelje a veszélyt, de nem avatkozott közbe.
(Hogy a rendszer miért nem tudta kikerülni az akadályt, még nem tudni.) A korlátról lecsapódó autónak aztán két másik is nekiütközött, majd ki is gyulladt. A balesetben egyedül az elektromos SUV 38 éves sofőrje vesztette életét.
A Tesla közleménye említ egy fontos körülményt is, mégpedig, hogy az a bizonyos sávelválasztó nem volt szakszerűen helyreállítva. Soha nem láttunk még ennyire összetört Model X-et egy korábbi balesetben sem – írták, majd utaltak rá, hogy a sávelválasztó ebben az állapotában a szükségesnél sokkal kisebb energiát volt képes elnyelni, mint kellett volna.
Ez a kaliforniai volt a második halálos baleset, ami a Tesla önvezető funkciója mellett történt. 2016-ban egy Model S hajtott egy pótkocsis teherautó alá hasonló körülmények között.
Az Autopilothoz eddig ez a két tragédia köthető, ezzel a Tesla adatai szerint kilométerarányosan 3,7-szer kisebb valószínűséggel történik halálos baleset önvezető módban (ide értve a gyalogosgázolásokat is), mint emberi sofőrrel és a rendszer folyamatosan fejlődik.
Forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/04/01/onvezeto_modban_hajtott_a_savelvalasztonak_a_tesla/
MEGOSZTOM: