Szeptember elsejével elindultak a főpálya bővítési munkálatai az M1-en.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium felügyeletével és támogatásával Magyarország legnagyobb autópálya bővítése veszi kezdetét. – írja az MKIF Zrt. közleményében.
A kivitelezés a belső elválasztó sáv növényzetének eltávolításával és az üzemi átjárók építésével indul, de az előkészítő munkálatok már tavaly ősz óta folyamatosan zajlanak.
Az 1-es sztráda 78 km hosszan, az M0 és a 94-es km-nél található Concó pihenő között bővül 2×3 sávra, plusz oldalanként egy-egy teljesértékű forgalmi sávként használható, ún. intelligens leállósáv is épül, amely baleset, munkavégzés vagy nagyobb forgalom idején megnyitható lesz a közlekedők számára, így akár 2*4 sávon is haladhat a forgalom Budapest és Győr között.
-
Ne maradj le új videónkról
A Magyar Állammal kötött Koncessziós Szerződés szerint az M0-Bicske közötti szakasz 2028. 08.31.-ig, a Concó pihenőig tartó szakasz pedig 2029.08.31.-ig készül el. Concó pihenő és Hegyeshalom között is bővül a pálya, de egy későbbi időpontban.
„A sávbővítéseket úgy végezzük el, hogy mindvégig biztosítjuk a közlekedők számára a 2*2 forgalmi sávot.” – közölte a társaság.
hirdetés
A közlekedők hiteles és gyors tájékoztatása érdekében az MKIF Zrt. a mai nappal egy külön weboldalt indított az M1 bővítéséről. Ezen minden, a közlekedéssel kapcsolatos információ szerepel: a csomópontok, pihenőhelyek esetleges zárása, az aktuális terelések térképpel és a műszaki mentés rendje, a vészhelyzeti leállóöblök elérhetősége, valamint az aktuális forgalmi rend.
A folyamatosan frissülő oldal magyar, szlovák, ukrán, román, szerb, horvát, szlovén, lengyel, török, bolgár, angol, német és orosz nyelven olvasható. Az oldal itt érhető el:
Arról, hogy az eredeti forgalmi rendből hogyan és milyen terelések, munkafolyamatok révén jutunk el a végleges, bővített M1-es új forgalmi rendjéhez az alábbi animáció adhat segítséget:
Az M1 bővítése nem egyszerű sávbővítés, ennél egy sokkal komplexebb, rendszerszintű fejlesztés, amelyek során:
- 72 meglévő alul-, és felüljárót építünk át, hogy megfeleljenek az új keresztmetszeti követelményeknek. A kiszélesített pálya ezek alatt vagy felett egyszerűen nem férne el,
- 11 meglévő csomópontot korszerűsítünk, és 4 új külön-szintű csomópontot is kialakítunk,
- 6 komplex pihenőhelyet teljesen átépítünk, a többi pihenőhelyet bővítjük és modernizáljuk,
- mintegy 300 új kamionparkolót alakítunk ki és mellette a családbarát pihenői átalakítások is elkészülnek,
- 2 mérnökségi telepet bővítünk, korszerűsítünk (Bicske, Komárom),
- 7 szintbeni alcsomópontot korszerű, körforgalmi csomópontokká alakítunk át,
- korszerű vízelvezető és víztározó rendszereket építünk ki,
- jelentősen növeljük a zajvédő falak hosszát és azok magasságát is.
– áll a közleményben.