Németországban a Siegen melletti Wilnsdorfban (Észak-Rajna Vesztfália) két rendőr végzett radaros sebességellenőrzést, amikor nem mindennapi eseménynél villantott a vaku. Egy kerékpáros száguldott komoly tempóban a lejtőn lefelé. Ezen a napon összesen 120 esetben villantott a vaku, és a bringásé lett az a kétes dicsőség, hogy ő volt aznap a második leggyorsabb – szúrta ki Baleset-megelőzés
A bringás egy férfi volt, aki versenykerékpárját tekerte a lejtős útszakaszon, nem kevesebb, mint 80 km/h sebességgel.
Ha egy gépjármű ment volna ezen a helyen ilyen sebességgel, akkor a sofőr büntetése 180 eurós bírság (plusz illetékek) és egy büntetőpont lett volna, de az sem kizárt, hogy a vezetői engedélyt egy hónap időtartamra elveszik. A bringással szemben ugyanakkor nagy valószínűséggel nem indulhat eljárás, egyrészt mert a hatósági jelzés hiányában az elkövető kilétének azonosítása nem egyszerű feladat, másrészt a német KRESZ (StVO) a kerékpárosok részére általános érvényű sebességkorlátozásról nem rendelkezik. (Más a helyzet persze, ha cselekményével a bringás veszélyhelyzetet idéz elő, vagy balesetet okoz – ami itt szerencsére nem valósult meg.). A kerületi rendőrség honlapja a kerékpárosok sebességével kapcsolatban az alábbit javasolja:
„A Siegen-Wittgensteini Rendőrség meg akarja védeni Önt és családját a súlyos balesetektől! A rendőrség ezért azt javasolja, hogy óvatosan és előrelátóan közlekedjen, és felhívja a figyelmet arra, hogy akár már a 15 km/h is választóvonal lehet élet és halál között!”.
Utóbbi persze akkor, ha baleset következik be. A 80 km/h-val száguldó kerékpáros a rendőrség által javasolt 15 km/h sebességértéket többszörösen túllépte. Ugyanakkor, ha a Tour de France-on szeretne indulni, akkor még gyakorolnia kell, mert a világ legismertebb országúti kerékpárversenyén 130 km/h, vagy afölötti sebességeket is mérnek a lejtős útszakaszokon.
Borítóképünk illusztráció! Forrás: Baleset-megelőzés