Összesen 3000 P+R parkoló és 2000 B+R biciklitároló tervezését kezdi meg a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) a nemrég megjelent kormányhatározat értelmében a fővárosi agglomerációban.
A BFK az elmúlt hónapokban részletes tanulmányt készített a budapesti agglomeráció állomásainak megközelítéséhez szükséges P+R és B+R fejlesztési stratégiáról.
Ma három ingázóból kettő autóval jön a fővárosba
A fővárosba vezető 11 vasútvonal és az összes HÉV valamennyi érintett agglomerációs állomásán és megállóhelyén, 108 település összesen 171 helyszínén vizsgálták meg, hogy mennyi a jelenlegi kapacitás, mennyire lenne igény most és a számítások szerint a jövőben hogyan fog növekedni a forgalom.
Sok helyen a pillanatnyi férőhelyszám többszöröse is megtelne.
Az agglomerációból nap mint nap Budapestre zúduló autóáradat mérséklésére lépéseket kell tenni, hiszen ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba.
Új egyensúlyra van szükség a budapesti közlekedésben, amelyhez az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképességének növelése kulcsfontosságú – közölték.
Megduplázódhatnak a P+R és B+R férőhelyek
A P+R és B+R parkolók fejlesztése az agglomerációban nemcsak az ingázók, hanem a budapestiek érdeke is. A belváros forgalomcsillapításának előfeltétele az agglomerációs közösségi közlekedés versenyképesebbé tétele.
Az egyik legfontosabb eszköz a módváltó utazások elősegítése, vagyis az, hogy a gépkocsit és a kerékpárt a vasútállomáson lehessen hagyni, ha az utazó úgy kívánja
Szeretnék fejleszteni a kerékpáros hálózatot is, erre stratégia is készül:
Az európai uniós forrásokból megvalósuló nagy elővárosi vasútfejlesztések megkezdése óta az elmúlt 13 évben összesen 6470 P+R autóparkoló épült a vasútfejlesztési beruházások keretében az agglomerációban. Jelenleg folyik a Budapest–Hatvan és a Budapest–Pusztaszabolcs vonal rekonstrukciója.
Ezen beruházások keretében is készülnek P+R, illetve B+R férőhelyek, az esztergomi vonal fejlesztésének utolsó ütemeként is dolgoznak a P+R kapacitás bővítésén, a fenti értékek és helyszínek ezeken a már megindult projekteken felül értendők.
A kormányhatározatban a BFK lehetőséget és forrást kapott egy budapesti agglomerációs kerékpárhálózat-fejlesztési stratégia megalkotására is.Az agglomerációs vasút- és HÉV-állomások megközelíthetőségének fejlesztési feladatait a Budapest Fejlesztési Központ Fürjes Balázs államtitkár felügyelete mellett, 797 millió forint központi költségvetési támogatás segítségével végzi.