A Suzuki 2015-től gyártott Vitara modellje a márka történetének egyik legnagyobb sikersztorija.
Teszt ITT!
A 2018-ban történt Facelift előtti változat még hagyományos szívómotoros erőforrásának komoly élettartamot jósolt sok szakember.
Vitarában viszont még nem bizonyított eddig, mivel a 2015-től gyártott példányok még nem elég idősek ahhoz, hogy ilyen magas futásteljesítménnyel büszkélkedjenek.
Ám most egy 2015-ös példány tulaja fotókat és információkat osztott meg a Facebookon a jubileumi kilométer számláló állásról.
Jelenleg 400.000 km van benne, amit különösebb meghibásodás nélkül teljesített.
A mérföldkövek
„A 2015. 12. 23-án vásárolt, M16A19***** motor- és TSMLYE21S00***** alváz-számú Vitaránk (1.6 benzines összkerekes GL+ – közepes felszereltségű).
2018. június 27-én lépett a 300.000 -ek klubjába.
A vásárláskor ezeket kapta:
„Újonnan kapott „Extrái” egy oldalvédő csík, egy óra középre, a hátsó lökhárítót védő műanyag ( ez pakoláskor jön jól), a hátsó ajtókhoz a küszöbre átlátszó műanyag borítás (kicsi gyermekek miatt), a műszerfal szürke betétje helyett türkiz színű elem, sárvédők előre hátra.
A 928 napja elhozott Vitara megérdemli, hogy írjunk róla pár sort ami mindenki számára érdekes lehet. Szóval már 400 ezer km-t mentem vele, ami alapot adhat a véleményemnek.
Bár Széchenyi azt mondta mindenes ló nincs és igaza is van, viszont kocsiban és a Vitara esetében ez a megközelítés cáfolható. (talán)
A Vitara mindenes autónak kiváló.
Minimális kompromisszummal, hiszen a két részes 390-es bojlis horgászbot nem fér bele, de ennek ellenére el tudok menni horgászni, csak nem az utastérben van a bot.
Az ültetvénybe ki tudok menni de egy köbös ibc tartály nem fér fel rá. Ha így nézem, természetesen nem tud „mindenes” lenni.
Rengeteget megyek egyedül (így teljesen átgondolatlan volt az előző kocsim egy Zafira vásárlása). Sehova nem volt idáig kicsi – az ikrek mellett – a Vitara sem. Viszont jobban érzem magam benne. 194 cm vagyok és 95 kg. Én nem érzem kicsinek. Nem volt a Zafirában sem nagyobb hely (értsd. Ha nem verem be a fejem a tetőbe akkor az már mindegy hogy 8 cm van a fejem felett vagy 15).
Viccesnek találom amikor két fejjel kisebb ember azt mondja, hogy kicsi. Az lehet hogy kicsi (neki), de a Vitara nem az.
Az előző kocsijaimat mindig, de mindig vittem a két kötelező szerviz között javítani. Mindig volt velük valami, még ha az apróság is volt.
A Vitarával ez még nem fordult elő, teszi a dolgát. Csak a kötelező szervizek voltak, illetve a kormány bőrözése kopott le talán 100 ezernél, ami cserélve lett.
Ez nálunk kifejezetten fontos, hogy bármikor, üzembiztosan indulásra kész legyen az autó, akár -28 fokban az Alpokban vagy 40 fokban az Alföldön is.
Ész nélkül nincs hajtva. Akkor nyomom neki, amikor a motor már felmelegedett.
Apró észrevételek:
A kőfelverődések megviselték a géptetőt. A fényezés sajnos könnyen sérül minden új autónál, de ebben az esetben sajnos még be is horpadt néhány helyen a nagy erejű „becsapódásoknak” köszönhetően.
A klíma minden, csak nem digitális. Sajnos észrevehetően működik. Egyszer totál erősen az arcba nyomja, majd a lábra. Nem nagy kunszt olyan klímával találkozni, ami észrevétlenül teszi a dolgát.
A tolatókamera csíkozása későn tér észhez, nem életszerű várni rá.
A keréknyomás-ellenőrzés jó dolog, de bonyolult előhívni. Hasznos dolog, de jobb lenne, ha egy gomb megnyomásával elő lehetne hívni a kért adatokat.
A kijelző túlságosan tükröződik. Ha napban tolatok, akkor káosz van a kijelzőn.
A csomagtartó oldalán lévő két tároló rekesz mindig kinyílik, mert a retesz nem zár jól.
A radar néha „elromlik”, újraindításkor megjavul.
A legobjektívabb, legszakmaibb dolog, amiről tájékoztatást tudok adni az a fogyasztás (A tankolásokról Excelt vezetek): 300 ezer km alatt 7,36.
A kocsit 60 %-ban autópályán használom 140-145-ös tempó mellett, DE mentem már vele 251 km-t 4,49-es fogyasztással és 380 km-t 9,35 literes fogyasztással is.”
Összességében nagyon jól tartják az 1.6-os szívó motorral szerelt Vitarák az árukat, ami a megbízhatóság miatt érthető, hiszen napjainkban már szinte kizárólag turbós, kisebb köbcentis új autókat tudunk vásárolni, amik több meghibásodási kockázatot rejtenek.
Ajánlott! 🙂
MEGOSZTOM: