Hirdetés

Okos parkolók létrehozásán dolgozik a Magyar Telekom

Hirdetés

Nyilvános parkolók monitorozását, a szabad helyek felismerését is lehetővé tévő megoldást tesztel a Magyar Telekom, melyet a jelenleginél költséghatékonyabb gépek közötti kommunikációt segítő NarrowBand-IoT (NB-IoT) technológia tesz lehetővé. Ennek megfelelően a Magyar Telekom elindította NB-IoT hálózatfejlesztési programját is – mondta el Farkas Zoltán, a távközlési társaság üzletfejlesztési szakértője az MTI-nek adott interjúban pénteken.

Az „okos parkolók” létrehozásához szenzorokat kell elhelyezni a betonban, ezek tartalmaznak egy NarrowBand IoT mobil technológiára épülő modult, illetve a szükséges áramforrást, ami akár ceruzaelem is lehet – fejtette ki a szakember. A szenzor inaktív, csak akkor küld magáról jelet, ha fölé áll egy autó, és ezzel megváltozik az állapota. Farkas Zoltán szerint a parkolóhelyek megfigyelését akár úgy is lehet kamatoztatni, hogy az ügyfelek egy mobil applikációkon keresztül a szabad helyre navigálhatóak majd.

A szakértő a NB-IoT megoldásokat úgy jellemezte, mint egy új, szabványosított és költséghatékony mobil technológiát, amely internetalapú (IP) formátumban adatokat továbbít, csakúgy, mint a mobilinternet, de csak nagyon minimális mennyiségű információt tud átküldeni egyszerre, a végpontok között átviteli sebesség másodpercenként legfeljebb 250 kilobit (kbps). Ezzel szemben a jelenleg kereskedelmi forgalomban elérhető leggyorsabb 4G+ mobilinternet hálózat ennek többszörösére, másodpercenként 300 megabites sebességre képes.

Mivel az eszközök csak ritkán és alacsony sávszélességen kommunikálnak, nagyon kevés áramot fogyasztanak, nincs szükség helyben elektromos hálózatra, egy szenzor akár egy-két ceruzaelemmel 10 évig is tud működni. A technológia másik előnye, hogy nagyobb a házon belüli lefedettsége, ezáltal olyan területeken is elérhető, ahol nehéz normális jelerősséget biztosítani, például vízaknában vagy csatornában. Hanghívásra nem lehetne használni a NarrowBand-IoT hálózatot, de adatok továbbítására még bőven jó – jegyezte meg a szakember.

Farkas Zoltán úgy vélte, az NB-IoT technológia a legkülönbözőbb ipari területeken hasznosítható, így például árukövetéshez is. A technológiát már több európai országban is bevezette, illetve teszteli a Magyar Telekom anyavállalata, a Deutsche Telekom. Németországban például elemről működő hő- és vízfogyasztást mérő digitális eszközök, valamint intelligens füstriasztók összekapcsolásában segít.

foto: kecskeméti hírhatár

Forrás: http://www.portfolio.hu/vallalatok/telekom/okos_parkolok_letrehozasan_dolgozik_a_magyar_telekom.244608.html

MEGOSZTÁS:

TOVÁBBI HÍREK

  • 300 millió forintos bírságot halmozott fel jogosulatlan autópálya használat miatt

    300 millió forintos bírságot halmozott fel jogosulatlan autópálya használat miatt


  • Elképesztő felvétel készült egy VW Touareg sofőrjének ámokfutásáról Budapesten

    Elképesztő felvétel készült egy VW Touareg sofőrjének ámokfutásáról Budapesten


  • Porsche zuhant a Feneketlen-tóba Gödön

    Porsche zuhant a Feneketlen-tóba Gödön


  • Kamera rögzítette: Elvesztette uralmát a pickup sofőrje az M5-ösön

    Kamera rögzítette: Elvesztette uralmát a pickup sofőrje az M5-ösön


  • Soroksári frontális ütközés: Egyéves gyermek is megsérült a balesetben

    Soroksári frontális ütközés: Egyéves gyermek is megsérült a balesetben


  • Halálra gázolt egy nőt. Azt hitte egy őz volt és továbbhajtott

    Halálra gázolt egy nőt. Azt hitte egy őz volt és továbbhajtott


  • Rombolt a BMW-vel, majd el akart tűnni, de felvette a kamera

    Rombolt a BMW-vel, majd el akart tűnni, de felvette a kamera


  • Ronggyá törtek egy Porschét Tarján térségében

    Ronggyá törtek egy Porschét Tarján térségében


  • Benéztek a kocsiba a rendőrök – Nem bírták ki röhögés nélkül

    Benéztek a kocsiba a rendőrök – Nem bírták ki röhögés nélkül


  • Lézerrel „támadt” a Peugeot sofőrje az M2-esen

    Lézerrel „támadt” a Peugeot sofőrje az M2-esen


  • Várj! Emiatt pillanatnyilag még nem lehet LED-et építeni a halogénfényszórós autókba Magyarországon

    Várj! Emiatt pillanatnyilag még nem lehet LED-et építeni a halogénfényszórós autókba Magyarországon


  • Bent maradt a sérült járműben. Hatalmas sebességgel belerohantak az M3-ason

    Bent maradt a sérült járműben. Hatalmas sebességgel belerohantak az M3-ason


  • Friss hírek Sallai Nóra állapotáról. A történtek ellenére pozitív és elszánt

    Friss hírek Sallai Nóra állapotáról. A történtek ellenére pozitív és elszánt


  • Hat gépjármű ütközött össze az M3-ason. Teljes útzár!

    Hat gépjármű ütközött össze az M3-ason. Teljes útzár!


  • Ekkora “padkázást” még nem láttunk. Elől-hátul tetemes a kár

    Ekkora “padkázást” még nem láttunk. Elől-hátul tetemes a kár


Hirdetés