A elől haladó jármű vezetője a munkálatokat későn észlelve hirtelen fékezhetett, amire a mögötte haladó sofőr már nem tudott időben reagálni.
Az autópálya kezelő MKIF Zrt. azt írta, hogy a munkálatokat kollégáik az előírásoknak megfelelően, több helyen, már több száz méterrel korábban is táblákkal és VJT-en (Változtatható jelzésképű tábla) jelezték.
Hozzátették, hogy a baleset figyelmetlenségből és a nem megfelelő követési távolságból eredt.
Posztjukban felhívják a figyelmet arra, hogy KRESZ előírásai szerint mindig a forgalmi viszonyoknak megfelelő sebességgel kell közlekedni, elegendő követési távolságot tartva az előttünk haladótól.
Azt javasolják, ha valaki a belső sávban szenved balesetet és járműve mozgásképtelenné válik, első lépésként saját biztonsága érdekében vegye fel a láthatósági mellényt és menjen a szalagkorláton kívülre.
Ne maradj le! Friss hírek, új videók itt!
Ha az autó még képes a haladásra húzódjon át vele a leállósávba, majd a járműben ne maradjon senki, mindenki láthatósági mellényben a szalagkorláton túl tartózkodjon.