Hirdetés

Hírek
Tudnak a halálkanyarról, mégsem történik semmi
Tudnak a halálkanyarról, mégsem történik semmi
Hirdetés

Van egy útszakasz Komárom-Esztergom megyében, Szomor és Bajna települések között, ahol sorozatosan balesetek történnek – olvasható az index.hu-n.

Korábban már többször is voltak próbálkozások a helyzet megoldására, ígéretek is érkeztek a Fidesz megyei szervezetének elnökétől, egyben az Igazságügyi Minisztérium államtitkárától, Völner Páltól az aszfaltozásra, mégsem történt eddig semmi.


FRISSÍTÉS:

A Magyar Közút Nonprofi Zrt. Reagált az Index cikkére:

„Társaságunk a kérdéses ívben még 2018-ban közúti biztonsági felülvizsgálatot végzett.

Ennek eredményeképpen saját hatáskörben 60 km/órás sebességkorlátozó és kiemelt, fluoreszkáló hátterű veszélyt jelző táblákat helyeztünk ki tavaly. Továbbá a meglévő közúti jelzőtáblákat kicseréltük és a burkolati jeleket is felújítottuk. Az ívben széljelzők kerültek ki, amelyek rossz látási viszonyok esetén kihangsúlyozzák az út vonalvezetését. Illetve az ív mellől több fát is kivágtunk, amelyek pályaelhagyásos baleset esetén nagyobb sérülést okozhattak volna.

Ezen jelzéseken felül a Komárom-Esztergom Megyei Balesetmegelőzési Bizottság az útszakasz két végénél közlekedésbiztonságra figyelmeztető táblákat helyezett ki tavaly ősszel.

Mindezek alapján a kérdéses ív a kihelyezett jelzések és a megengedett 60 km/órás sebességkorlátozás betartása mellett, az út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedve esős időben is biztonsággal használható. Hosszú távú megoldásként az útszakasz felújítása 2018 december végi kormányhatározatban bekerült a Magyar Falu Program projektjei közé.

A munkálatokhoz kapcsolódóan a 1105-ös jelű út 4,1 kilométeres szakaszának kivitelezési terveit még idén év elején elkezdték készíteni a szakemberek.

A nemrégiben elkészült tervek alapján nemcsak a kopóréteg cseréjére kerül sor, hanem a 4,1 kilométeres útszakasz átfogó felújítására és a kérdéses helyszín ívkorrekciójára is.

A közbeszerzési eljárás elindítása is már előkészítés alatt van, a felújítás a Magyar Falu Program második ütemében fog megvalósulni, vagyis a projekt az előzetes tervek szerint halad (az első ütemben szereplő projektek július végén indultak el). Addig is a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink. A felújítási munkálatok elindításáig a közlekedők türelmét és megértését kérjük.

– Küldte szerkesztőségünknek a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Kommunikációs osztálya –


Múlt hét pénteken három autó is árokba csapódott az 1105-ös út veszélyes kanyarjában, tavaly tavasszal pedig ketten meghaltak egy súlyos balesetben.

Az egyik független helyi önkormányzati képviselő, Ábrahám Zoltán körülbelül pont azóta számolja a baleseteket. Az Indexnek azt mondta,

Hirdetés

AZ ELMÚLT EGY ÉVBEN KÖRÜLBELÜL HARMINCSZOR CSÚSZOTT AUTÓ ÁROKBA A JUHHODÁLY MELLETTI KANYARBAN.

A lap egyik olvasója szerint – aki naponta jár az érintett szakaszon –,  ha esik az eső, akkor biztos lesz autó az árokban, de még akkor is, ha nem. Ő maga például rendszeresen látja a kicsúszott autókat, családjában is volt valaki, aki totálkárosra törte a kocsiját.

Maga a kanyar szöge is rossz, a dőlése is, de a legrosszabb, hogy fehér aszfalt van rajta, ami csúszósabb a simánál, főleg, ha nedves

Ősszel a Dorogi Rendőrkapitányság figyelemfelhívó táblákat rakott ki a kanyarba, hogy azokkal figyelmeztesse az autósokat a veszélyes kanyarra. Egy helyi lap fotója szerint ezen a táblán egy ütközéstől összeroncsolódott autó fotója van, alatta a szöveg:

„Veszélyes útszakasz. Lassíts!” De a rendőrség már akkor is azt nyilatkozta, tényleges megoldást csak az újraaszfaltozás jelenthet.

Ezt támogatja Ábrahám Zoltán képviselő is, aki tavaly aláírásgyűjtésbe kezdett, hogy a halálos baleset után biztonságosabbá tegyék azt a kanyart. Pár nap alatt körülbelül ezeregyszáz lakos írta alá. Ezt aztán a képviselő továbbküldte Völner Pálnak, a Fidesz megyei szervezeti elnökének és az Igazságügyi Minisztérium államtitkárának, valamint a Magyar Közút Nonprofit Kft.-nek.

Az év elején még arról volt szó, hogy a petíció sikeresnek bizonyult, az utat felújítják, mert szerepelt a 2019-re tervezett beruházások között. A helyiek úgy tudták, idén tavasszal a fehér burkolatos út négy kilométeres szakasza új aszfaltot kap.

AZTÁN AZÓTA SEM TÖRTÉNT SEMMI.

Elmúlt a tavasz, lassan a nyárnak is vége, már lassan kopogtat a ködös ősz a még csúszósabb utakkal, de a kanyarban még mindig egymás után csúsznak az autók az árokba.

Hirdetés

A helyiek annyit tudnak tenni, hogy a falu közös csoportjában figyelmeztetik egymást arról, ha baleset történt.

Ábrahám Zoltán az Indexnek azt mondta, az önkormányzat nem tud többet tenni az ügyben, mivel az 1105-ös út egy közút, nem pedig önkormányzati. Körülbelül egy hónapja egy eseményen találkozott Völner Pállal, aki állítása szerint azt mondta neki, a pénzt megszerezte a felújításra, innentől kezdve ez már nem az ő dolga, hanem a Magyar Közúté.

Az ügyben a lap megkereste a Magyar Közutat, amelynek illetékesei annyit írtak kérdéseinkre, hogy

a Magyar Falu Program második részében nemcsak az érintett kanyart újítják meg, hanem az út legalább négy kilométeres szakaszát. Ehhez nemrég készültek el a kivitelezési tervek, „a projekt előkészítése tervezetten halad”.

Azt is írják, amíg nem újítanak, addig „a szükséges üzemeltetési és karbantartási munkákat folyamatosan elvégzik mérnökségi szakembereink”. Arra nem válaszoltak, hogy pontosan mikor várható ez a felújítás.

Forrás: index.hu

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés