Hirdetés

Autóteszt
Megnéztük élőben az új Nissan Leafet – íme, amit tudni lehet róla
Megnéztük élőben az új Nissan Leafet – íme, amit tudni lehet róla
Hirdetés

Először mutatták meg Európában is az újdonságot.

Norvégiában, Oslóban tartott a Nissan egy rendezvényt, amelyen a japán márka az elektromos autózást, illetve az otthoni, okos villamosenergia-rendszereit érintő fejlesztéseit mutatta be.

Az esemény számunkra legfontosabb konkrétuma, hogy tokiói premierjét követően elsőként itt volt látható az új Nissan Leaf. Az európai bevezetést egy limitált kiadással kezdik Leaf 2.Zero néven. Összeszedtünk lehetőség szerint minden lényeges információt az újdonságról:

Kezdjük a lényeggel: az új 40 Kwh-s akksival hivatalosan 11, 465 millió forint az ára, ami a 2.Zero limitált kiadásra értendő. A bevezetés után, a normál időszakra várhatóan a jelenlegi Leaf árán, vagyis 9,9 millióért lesz elérhető a belépő szint. Ebben még nincs benne a Nissan által adott kedvezmény és az állami támogatás sem. A vége, akár olyan 7,5 millió forint körül lehet ideális esetben.
© D.P.
Formára nagy a változás. Úgymond normális külsejű lett a Leaf, a méretek maradtak, mivel az elődmodell padlólemezére épül ez is: 4448 mm/1790mm/1540mm, a tengelytávja 2700mm.
© D.P.
Az egyik leglényegesebb változás, hogy a Type 2-es töltőt/csatlakozót is engedi, ezzel elvileg 2 órára lehet csökkenteni a töltési időt, a megfelelő 22 Kw-os gyorstöltőkkel. A Nissan által most bevezetésre kerülő új 7 kW-os töltődobozzal 5,5 óra lesz a töltés, a normál háztartási árammal 16 óra, 6,6 kW-os fedélzeti töltővel. A fent is említett Type 2-es doboz kialakításának ára itthon a Nissan csomagjában 390 ezer forint.
© D.P.
A motortér – a turbót itt ne keressék. Egyébiránt, jelentősen nőtt a nyomatékleadás 320 Nm-re, a teljesítmény pedig 150 LE-re. A végsebessége 144 km/h.
© D.P.
A modell első magyarországi bemutatója most október 26-29-én lesz a Millenárison a HVG Budapest Autoshow-n.
© D.P.
Halogén fényszórók és LED-lámpás nappali menetfények szériában.
© D.P.
A csomagtér kellően mély valóban. Viszont nincs pótkerék, még úgynevezett mankó kerék sincs.
© D.P.
A műszercsoport 7”-os TFT képernyő, valamint analóg visszajelzés a sofőr előtt.
© D.P.
© D.P.
Az importőr a forgalmazás első évére, konzervatív becslés szerint is 500 darab Nissan Leaf eladásával számol itthon.
© D.P.
Csomagtér: 435 liter
© D.P.
A radar/szenzor/kamera-rendszert összefogó ProPilot vezetési asszisztenscsomag, amely sebességtartót, közúti jelzésfelismerőt, sávtartót, vészfékasszisztenst, keresztirányú forgalomfigyelőt és holttér-figyelőt egyesít magában.
© D.P.
A névleges hatótáv: 378 km.
© D.P.
Minden modellben ott lesz az E-pedal opció, amely az úgynevezett egypedálos autózást támogatja. A gyorsító pedálról lelépve erőteljesen lassulni kezd a jármű. A féklámpák is felgyulladnak 0,3 g-s lassulás felett.
© D.P.
A kocsi első menetpróbája decemberben lesz az újságíróknak. Rendelni 2018 elejétől lehet és valamikor tavasszal már megjelenhetnek az első példányok az utakon.
© D.P.
A Leaf képes visszatáplálni energiát az otthoni lokális hálózatba egy Nissan/EATON xStorage nevű mobil tárolóegység révén. A napelemes töltőkkel megtámogatott tárolót 4.2-7.5 kWh-s kapacitással lehet majd megvenni. Sajnos egyelőre nálunk nem.
© D.P.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171004_Nissan_Leaf_bemutato

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés