Hirdetés

Gondolkodtató
Kényszermegoldás a járdára vitt kerékpársáv. Teljes átalakítás szükséges, kérdés, hogy mire lesz pénz
Kényszermegoldás a járdára vitt kerékpársáv. Teljes átalakítás szükséges, kérdés, hogy mire lesz pénz
Hirdetés

Interjút készített a 24.hu Balogh Samuval, Karácsony Gergely közlekedési ügyekben döntő szóval bíró kabinetfőnökével.

Karácsony Gergely megválasztása óta sokat cikkeztünk Budapest közlekedésének átalakításáról, mert el kell ismerni, hogy a főváros új vezetése nem pecázik az állóvízben.

Történnek a dolgok hétről-hétre, sokszor elképesztő ütemben és annak ellenére, hogy állításuk szerint folyamatosan egyeztetnek civil szervezetekkel, szakértőkkel, mégis sűrűn tűnik úgy, hogy elkapkodottak, nem szakmaiak az intézkedések. – lásd: nagykörúti kerékpársáv kialakítása, valamint a közelmúltban bizonyos szakaszokon annak a járdára vezetése.


KAPCSOLÓDÓ:


Ez a hibrid megoldás autós szempontból sem megfelelő.
A biztonság legyen az első


A 24.hu által készített interjúból kiderült egy-két dolog, ami valamelyest megnyugtató.

Például az, hogy a főváros is tudja, hogy a Nagykörút jelen állapota nem tekinthető véglegesnek és az a kerékpárút, ami jelenleg bizonyos helyeken, pl. a Rákóczi térnél fel lett vezetve a gyalogosok közé, majd vissza az autósoktól elvett sávra, egy abszolút kényszermegoldás.

Fotó: bpiautosok.hu

Balogh Samu vázolta, hogy a fővárosnak van egy nagyságrendileg 1-2 milliárd forintba kerülő koncepciója, ami kivitelezhető lenne, de a teljeskörű megoldást egy nagyságrendileg 10 milliárd forintos beruházás jelentene, amihez kormányzati forrás is szükséges.

Hirdetés

A minimálprogram 1–2 milliárdos nagyságrend, de ez csak egy becslés. Ha az egész körutat végiggondoljuk faltól falig, minőségi burkolatokkal, szegélyek mozgatásával, közművek áthelyezésével, az már tízmilliárdos nagyságrend. Ennyi pénze erre nincs a fővárosnak, bízunk benne, hogy a kormány tudja majd támogatni a tervünket.” – mondta a 24.hu-nak Balogh.

Számunkra azért megnyugtató ezt hallani,

mert arra való tekintettel, hogy hazánkban mennyi mindenre van pénz, nem jelenthet extrém kihívást egy kormánnyal való összefogás keretében elköltött 10 milliárd forint arra, hogy

ne legyen szükség 2 hetente ideiglenes átalakításokra, amik nem átgondoltak és közlekedési eszköztől függetlenül balesetveszélyesek.

Persze ez, az előbbi bekezdés egy álomvilágban született képzelgés a jelenlegi viszonyokat látva, ahol a fővárosi közlekedési kérdések a politika hadszínterévé váltak.

Balogh Samu előre jelezte, hogy a Rákóczi út kérdése is hamarosan terítékre kerül és az is pont olyan megosztó lesz, mint a Nagykörúti helyzet.

„A Budapesti Közlekedési Központnak van egy projektje, ami a Rákóczi út jövőjét vizsgálja, ebben hamarosan megnyílik a véleményezési lehetőség. Ahogy a Rákóczi út ma kinéz, az minden szempontból ellentétes egy élhető, emberközpontú várossal” – hangsúlyozta Balogh


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés