Hirdetés

Gondolkodtató
Elindult a „trójai” módszerrel készített biciklis kampány
Elindult a „trójai” módszerrel készített biciklis kampány
Hirdetés

Egy olyan videóval indított országos kampányt az egyik kerékpáros oldal, amivel megtévesztette portálunkat.

Kaptunk egy „olvasói” videót, amiről kiderült, hogy megrendezett volt. A videót nekünk köszönhetően már több tízezren látták és nyilatkoztunk is róla.

Ezt nem más ismerte be mint az adott kerékpáros oldal.


Véleményünk, hogy a ma üldözendő „álhírek” elleni világban ez a módszer egy gusztustalan húzás volt részükről és messze elhatárolódunk az ilyen figyelemfelhívástól. 

Portálunkat megtévesztve szereztek az ügyben hírverést, ami rossz fényt vethet ránk, valamint nem gondoljuk, hogy ezzel a módszerrel csökkentenék a kerékpárosok és autósok közti ellentétet.


EZ TÖRTÉNT:

2019.05.24-én kaptunk egy olvasói felvételt, legalábbis annak tűnt!

EZ VOLT AZ:

Portálunk publikálásának köszönhetően, mint oly sok esetben, ez a felvétel is bejárta a hazai online médiát és a TV2 Tényekben is lement a felvétel.


2019.05.31-én este kaptunk egy e-mailt az egyik kerékpáros oldaltól, hogy ez egy általuk megrendezett történet volt.

Ezzel minket megtévesztve és ezáltal a hazai sajtó nagy részét is félrevezetve és amennyiben igaz, hogy az eset megjátszott volt, a valósnak tűnő eseménnyel, “álhírt” terjesztettünk mi is és sajnos a tőlünk videót átvevő portálok és TV csatorna is.

ATTÓL, HOGY OLDALUNK NEM VALÓS TÖRTÉNETEKET DOLGOZZON FEL ÉS ÁLHÍRT TERJESSZEN, MESSZE  ELHATÁROLÓDIK!

Az ominózus kerékpáros oldal e-mailje szerint:

Nagyon köszönjük a közreműködést, nélkületek nem sikerült volna ekkora figyelmet irányítani a bringás-autós ellentétre, pedig szerintünk – és ahogy látjuk szerintetek is – fontos téma. Tudjuk, hogy megkérdőjelezhető a módszer, de ebben az esetben azt gondoltuk, hogy a cél szentesíti az eszközt. Ha nem egy kamufelvétellel generálunk forgalmat és párbeszédet, hanem vásárolt hirdetésekkel, tized ennyi embert nem ért volna el a téma. A segítségetekkel sikerült a TV-be is bekerülnünk, ahol szerencsére nem csak a balhéra koncentráltak, hanem mögé is néztek a problémának.

Nem szeretnénk, hogy arcvesztéssel járjon nektek, hogy úgy tűnjön, bedőltetek egy kamuhírnek, így igyekszünk elkerülni a kommentekben és a kampányt kísérő kommunikációban, hogy bárki erre következtethessen. Szívesen kezeljük úgy, hogy partnerként vettetek részt a kampányban, segítettetek egy társadalmilag fontos ügyben.” – küldte nekünk e-mailben az ominózus oldal Kreatív Vezetője

Azt, hogy ez az oldal melyik volt nem áruljuk el, nem azért, mert nem lenne kedvünk, hanem jogászaink tanácsára döntöttünk így az ügynek ebben a szakaszában!

Írták páran kommentben a YouTube-on, hogy “kamu szagú” a felvétel, ezért május 25-én, még rögzítettük is az alábbi kommentünket, amit mostanra természetesen kitöröltünk már, a további félrevezetések érdekében:

“Elég sokan kommentelitek, hogy megrendezett szitu látszik a felvételen. ☝️ Szerintünk elég kriminális a közlekedési kultúra ahhoz, hogy akár több ilyen is előforduljon naponta. 🥺 (csak ott éppen nincs kamera) Mi értelme ilyet megrendezni? Ki profitál belőle és mit? (mi is kaptuk a felvételt egy olvasónktól, aki rögzítette) Még társadalmilag is 50-50 a szitu. Sem kerékpáros, sem autós nézetű érdeket nem szolgál. Szerintünk tök életszerű a sztori. (Sajnos)”

FONTOS:

A közlekedés minden résztvevőjével nyíltak vagyunk kampányra, párbeszédre, de előre egyeztetve és nyíltan!

Sajnáljuk, ha olvasóinkat, esetleg a hazai médiumokat, tudtunkon kívül esetleg megtévesztettük. Az eseménysorozat teljesen valódinak és hitelesnek tűnt számunkra.

Csősz Krisztián – bpiautosok.hu főszerkesztő

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés