hirdetés

Velünk tartasz?


MÁR A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK
Egy felmérés szerint elképesztően megosztó a kerékpársávok meghagyásának kérdése

Egy felmérés szerint elképesztően megosztó a kerékpársávok meghagyásának kérdése

2020-08-23 Facebook
hirdetés

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) augusztus 31-ig várja az emberek véleményét az új sávokról, miközben a Budapest Közút figyelemmel kíséri a teljes útszakasz összes sávjának használatát, és ennek fényében dönt a szükséges korrekciók elvégzéséről.


KAPCSOLÓDÓ

Kérünk titeket, hogy véleményezzétek a nagykörúti bringasávokat a BKK kérdőívében


A téma teljesen megosztja a magyar társadalmat:

ez derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból.

A megkérdezettek 32 százaléka mindenképpen támogatná a sávok állandósítását, míg 23 százalékuk abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt támogatja.

Tehát az emberek 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések.

Ezzel szemben 17 százalék nyilatkozott úgy, hogy ez túl nagy problémát okozna az autósoknak, míg 32 százalék a különálló kerékpárutak létesítését támogatja. Utóbbi nem jelenti a kerékpárúthálózat fejlesztésének elutasítását, de biztonságosabb formában tenné azt.

A budapestiek körében 29 százalék mondta azt, hogy igen, a kerékpározást minden esetben támogatni kell és 27 százalék hagyná a sávokat abban az esetben, ha az érintettek többsége ezt szeretné. Mindössze 9 százalékuk aggódik az autósközlekedés miatt, ugyanakkor 35 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy önálló sávok kellenek, tehát a felfestéseknek ebben a formában el kell tűnniük.

Az autósok érdekeiért leginkább a megyeszékhelyen lakók állnak ki (23 százalék), míg a községben élők a kerékpárosok pártját fogják a budapesti utakkal kapcsolatban.

A végzettség szerinti bontásból az derül ki, hogy az alapfokú végzettségűek inkább támogatnák a sávok fenntartását, míg a diplomások csak akkor, ha az érintettek többsége ezzel egyetért.

hirdetés

Az autósok érdekeit az érettségizettek tartják leginkább szem előtt, bár arányuk nem kiemelkedő.

Nincsenek komoly eltérések a kor szerinti bontásban, amely cáfolja azt a vélekedést, hogy nagyvárosi kerékpározás inkább a fiatalok közlekedési formája.

A férfi válaszadók körében relatív többségben vannak azok, akik minden körülmények között támogatják a biciklizést, a nőknél pedig kiemelkedik az a csoport, amely az érintettekre bízná a döntést.

A Pulzus Kutató felmérése 1000 fő megkérdezésével történt, a válaszok reprezentálják a magyar felnőtt lakosság véleményét. Ez azt jelenti, hogy az adatok nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint a magyar alapsokasági adatoknak megfelelően tükrözik a felnőtt, 18 pluszos lakosság véleményét.
Forrás: napi.hu

Figyelem!

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Érdekelhet



2020-12-25 Facebook

A Jakupcsek Plusz vendége: Csősz Krisztián. “Úton van a magyar, de sokat takar a kanyar?!”

Meghívást kaptunk a Jakupcsek Gabriella által fémjelzett Jakupcsek Plusz-ba, ahol a közlekedésben...

Nézettségünk: 2020. 4. negyedév

Médiaajánlatunk ITT!

 

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT: