hirdetés

Velünk tartasz?




Egész Budapestre útdíjat vezetne be a Levegő Munkacsoport

Egész Budapestre útdíjat vezetne be a Levegő Munkacsoport

2021-06-18 Facebook

Időpontfoglalás klíma javításra, töltésre:
+36 30 508 4617
hirdetés

Az útdíj bevezetését sürgeti a Levegő Munkacsoport, mivel úgy látják, hogy óriási károkat okoz a budapestieknek a hatalmas gépjárműközlekedés.

Minden személy- és tehergépkocsira kiterjedő budapesti útdíj bevezetéséért petíciót is indítottak. Mint írják, a kilométer-és szennyezés-arányos útdíj a teherautók esetében jelenleg is létezik országunkban mintegy 7100 kilométeren, ezt bővítenék ki Budapest egész területére, kiterjesztve a személygépjárművekre is, méghozzá úgy, hogy a városi útdíjból származó bevételt részben visszajuttatnák a rászoruló budapestieknek, részben pedig a környezetkímélőbb közlekedésre fordítanák.

A fővárosi útdíj hasonlóképp működne, mint a jelenleg Magyarországon a tehergépkocsikra kivetett úthasználati díj.

Ennek mértéke négy tényezőtől függ:

  1. a megtett út hosszától
  2. a jármű levegőszennyezési tulajdonságaitól
  3. a jármű tengelyterhelésétől
  4. és az adott útvonaltól.

A városi útdíj esetében egy ötödik tényező lehetne a napszak, például éjszaka kevesebbet kellene fizetni, mint csúcsidőben.

hirdetés

„Jól látszik, hogy a jelenlegi gépjárműforgalom Budapesten nem fenntartható. Az autózás okozta környezeti és egészségi károk évente meghaladják az 1000 milliárd forintot.

Ezek csökkentése érdekében sürgetjük a városi útdíj bevezetését, aminek hatására átgondoltabb lenne az autóhasználat, megszűnnének a dugók és élhetőbb lenne a főváros és nem lenne ennyi megbetegedés a környezetszennyezés miatt” – mondta Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Óriási károkat okoz a budapestieknek a hatalmas gépjárműközlekedés. Jelentősen hozzájárul a fővárosi rossz levegőhöz, ami miatt évente mintegy 2500 idő előtti halálozás és 200 000 megbetegedés történik. Számtalan szív- és keringési elégtelenség, az asztma és a tüdőrák kialakulása is erre vezethető vissza.

Az úthasználati díjból származó bevételt a javaslat szerint részben visszajuttatnák a rászoruló budapestieknek. A bevételek további részéből pedig javítani lehetne a gyalogos, kerékpáros és egyéb környezetkímélő közlekedési módok feltételeit.

Forrás: levego.hu


MEGOSZTOM:

Sokan olvassák



Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság

A biztonságosabb közutakért…

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK