SOS Mobilgumis
- hirdetés -
kérj ajánlatot itt!
(nézettségünk)

Velünk tartasz?


A BMW több kockázatot, mint lehetőséget lát a teljesen elektromos járműtechnológiában

A BMW több kockázatot, mint lehetőséget lát a teljesen elektromos járműtechnológiában

2020-01-11 Facebook bpiautosok.hu

Több kockázatot, mint lehetőséget lát a teljesen elektromos járműtechnológiában a BMW, ezért továbbra is nagy hangsúlyt helyez a dízel- és benzinmotorok fejlesztésére.

Klaus Fröhlich, a BMW fejlesztési igazgatója az Automotive News Europe-nak adott interjúban arról beszélt, hogy ellentétben a Tesla és a Volkswagen gyakorlatával, a teljesen elektromos járműplatformok helyett a BMW belső égésű és elektromos motorokat egyaránt befogadni képes flexibilis járműplatformok kifejlesztésére helyezi a hangsúlyt. – írja az origo.hu

A flexibilis járműplatformok 80-120 kilométeres hatótávot biztosítanak majd a BMW plug-in hibrid autóinak tisztán elektromos üzemmódban.

A BMW szerint a teljesen elektromos járművek még hosszú ideig túl drágák lesznek,elsősorban az akkumulátorgyártáshoz szükséges nyersanyagok magas ára miatt. Az alapanyagárak a kereslet növekedése miatt később sem fognak csökkenni.

Az elektromos autózás elterjedésének a magas ár mellett az újratöltés technikai kihívásai jelentik a legnagyobb akadályt.A gyorstöltés ugyanis jelentősen lecsökkenti az akkumulátorok élettartamát.Annak pedig egyetlen autós sem fog örülni, ha néhány évente cseréltetnie kell a rendkívül drága akkumulátort”– mondta. Gyorstöltést ideális esetben legfeljebb minden huszadik alkalommal lehetne alkalmazni.

A belső égésű motorok jövőjéről szólva Klaus Fröhlich elmondta: az olyan nagy motorok, mint például a V12-esek gyártásával a BMW is felhagy, hosszú ideig biztosítva látja viszont még a kisebb motorok jövőjét.A négy- és hathengeres motorok előtt még legalább húsz, a benzinmotorok előtt pedig még legalább harminc év áll”– fogalmazott.

A részben és teljesen elektromos járművek piaci részesedése a BMW fejlesztési igazgatója szerint 2030-ra húsz és harminc százalék között lesz az új autók értékesítésében globálisan, de nagy regionális eltérésekkel, még országokon belül is. Az Egyesült Államokban például a keleti és nyugati partvidék nagyvárosaiban terjed majd el az elektromos autózás, míg az ország többi részében uralkodó marad a benzinmotoros autók használata.

Hasonló eloszlásban terjed majd el az elektromos autózás Kínában is. Elsősorban a keleti partvidék nagyvárosaiban. A nyugatibb tartományok az infrastruktúra hiányosságai miatt azonban még jó 15-20 évig kitartanak a benzinmotor mellett.

Klaus Fröhlich meglátása szerint Európában nem nagyon hajlanak az autósok az elektromos átállásra. Legalábbis közvetlenül nem, ezért a plug-in hibridek iránt viszonylag erős kereslet lesz.Oroszországban, a Közel-Keleten és Afrikában pedig egyelőre egyáltalán nem létezik elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra.


MEGOSZTOM:

Érdekelhet



2020-01-22 Facebook

Tvrtkoval beszélgettünk a nem túl vidám témáról

bpiautosok.hu

Nincs mese. Autósként rossz végén állunk annak a bizonyosnak abban az értelemben,...

2020-01-12 Facebook

Riport: Balesetveszélyesen tolatott gyorsforgalmi úton. Nincs elfogadható indok!

bpiautosok.hu

Az RTL Klub híradójának adtunk interjút egy tegnapi esetről. A rendkívül balesetveszélyes...

2020-01-10 Facebook

Riport: Képernyőn a kamikaze kerékpáros, aki olvasónknak köszönheti az életét

bpiautosok.hu

Tegnap posztoltuk az esetről a videót, amin egy igazi kamikaze kerékpáros látható. Az...

Támogatóink

hirdetés

hirdetés

hirdetés

Itt is kövess…

KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT:


VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL
csatornánkon várunk
89.5 Music FM Fittikémmel

Társ-oldalaink





e-autosok.hu
Elektromos autók – Tesztek – Hírek