Hirdetés

Dashcam
40 kilós nő, aki talán hibázott véletlen. Az önjelölt igazságosztó akcióba is lendült (volna)
40 kilós nő, aki talán hibázott véletlen. Az önjelölt igazságosztó akcióba is lendült (volna)
Hirdetés

Olvasónktól kaptuk a felvételt és a történetet.

Ez a baj emberek! Senki nem akart direkt rosszat. A reakció viszont szinte kivétel nélkül a bosszúálló megtorlás ahelyett, hogy vennénk egy levegőt és a sorsnak hálát adnánk,

valamint magunkat az egekbe emelnénk lelkileg, büszkén, hogy sikerült kivédenünk egy nehéz helyzetet.


Írtunk is erről anno, hogy milyen lelkületben lenne szükséges vezetnetek:

Legyen jobb Budapesten autózni! Segíts ebben! Kövesd, terjeszd tanácsainkat!


A felvételről mindazt amit olvasónk, András, a Dacia sofőrjének édesapja ír, 1-2 megnézés után nem könnyű kikövetkeztetni és ha csatt lett volna, nagy eséllyel őket hozzák ki hibásnak.

Ám az, ami a szerencsés kimenetű eset után történik, semmivel nem magyarázható.

Könnyű egy 40 kilós nő ellen autóból kipattanni. Nem tudjuk mi lett volna, ha a videón András nem lép közbe, minden esetre ne csodálkozzon senki, aki állandóan kipattog az autóból, ha esetleg valami nem várt fordulat történik ilyen esetben, ne adj isten valamiféle önvédelmi eszköz segítségével akár egy hölgy felveszi ellene a kesztyűt.

EMBEREK! Próbáljátok már meg mérlegleni azt, hogy mi ér ennyit? Vagy csak az élet egyéb területén szerzett frusztrációitokat szeretnétek hivatástudatból kiélni a közutakon? (A kérdés költői)

Hirdetés

Lánya védelmében írja András:

„A videó kezdetén előttem álló autó a leányomé. A video tegnap, 2020. 01. 16-án 18 óra 50 perc körül készült, sajnos a GPS időbélyege egy órával korábbi.

A helyszín a Budapest XV. kerületi Bánkút utca Rákospalotai temető felé eső utolsó 300 méteres, Páskomliget utca és Szentmihályi út közötti szakasza.

A Daciát vezető hölgy (lányom) egyébként 8-9 éve vezet napi rendszerességgel, kétszer végzett el vezetéstechnikai továbbképzést (a Hungaroringen és az ATI pályáján), mintegy 100-120 ezer km-t vezetett eddig, többek között Angliában is.

Itt található egy utcakép arról a szakaszról, ahol a videó kezdetén a Dacia mögé érkező autó haladt:

A Dacia a video 10. másodpercében indul az út mellől, az utcakép bal szélén lévő oszlopnál van a kocsi orra. A következő másodpercben pedig már egyértelműen kint van a sávban és világosan látszik, hogy nem csak megindul, hanem elindul és már nem fog megállni, hogy elengedje a mögötte érkező autóban ülő „Őfelségességét”, aki egyébként kb. ekkor kezdte el folyamatosan nyomni a kürtöt.

Az ő autója a 13. másodpercben jelenik meg a képen, és szinte orra bukik, vagyis akkor (de valószínűleg nem korábban) erőteljesen fékez és a 14.-ben ér oda, ahol a Dacia parkolt, majd a 15.-ben ér mögé normális követési távolságra. Ez azt jelenti, hogy ha feltételezzük, hogy szabályosan max 50-nel jött, akkor is 3-4 másodperc telt el, vagyis azalatt mintegy 41-56 (13,9*3~4) métert haladt az aktuális pozíciójától a Dacia indulási pontjáig.

A fékút vizes aszfalton normális állapotú kocsival teljes megállásig kb. 21 méter, egy elég rossz, 1 másodperces reakcióidővel számolva a féktávolság maximum 35 méter, vagyis eleve nem kellett vészfékeznie, de még olyan nagyon erőteljesen sem kellett (volna, ha időben fékezett, illetve nem jött a megengedettnél gyorsabban). És akkor még nem számoltunk azzal, hogy időközben a Dacia is haladt előre kb 2 kocsihosszat és a mögé érkezőnek nem kellett megállnia sem, hiszen már legalább 10-15 km/h sebességgel haladt, mire amaz utolérte.

A képen a villanyoszlopok távolsága egyébként kb. 24 méter, vagyis valahol a legutolsó villanyoszlop és az útra árnyékot vető nagy fa között lehetett az érkező autó, amikor már észlelnie kellett, hogy indul a Dacia, azaz a manőver megkezdésekor ő még szabályos sebességgel is bőven a fa vonalán túl lévő kijelölt gyalogos átkelőhely előtt volt. Ha csak kicsit is gyorsabban jött a megengedettnél, a kanyar és a parkoló autók miatt nem is láthatta a Dacia vezetője, miközben amaz egy zebrához közelített, amit viszont óvatosan, olyan sebességgel kell(ene) megközelítenie, hogy szükség esetén meg tudjon állni, ami a bírósági gyakorlatban kb 30 km/h, még akkor is, ha nincs konkrét sebességhatár a KRESZ szerint.

Ehhez vegyük hozzá, hogy a Dacia amúgy semmiben sem akadályozta, hiszen a távol, mintegy 200-250 méterre lévő kereszteződésben a lámpa már akkor piros volt, amikor a kamerás autó elindult.

Ő mégis annyira sietett, hogy ezek után záróvonalon előzött, majd volt ideje a nagy sietségben feltartóztatni a Daciát és kipattanni egy számonkérésre, s csak akkor juhászodott meg kissé, amikor látta, hogy én is kiszállok.

Sőt, ami a videón nem szerepel, az eset után a Szentmihályi útra jobbra fordulva fegyelmezésképp 25-30 km/h sebességgel ment a Dacia előtt, emiatt még kihagyott egy zöldet is a Pólus előtti kanyarodósávnál, ahol a piros lámpánál újra átkiabált és mutogatott.

A bátor illető egyébként egy 20-25 éves, 170-175 cm magas, sportos alkatú szőke férfi volt, a Dacia vezetője pedig egy 145 cm magas, alig 40 kilós hölgy.


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés